Kasım 03, 2008

Vitray Kurabiye- P:D.Ç.S29 etkinliği

Cam şekerli kurabiye de deniliyor bu tür kurabiyelere.Ben görünüşünü vitraya benzettiğim için vitray kurabiye adını daha yakışır buldum .
Bu şeker kurabiyeler ilköğretim 4 .sınıftaki oğlumun sınıfının futbol turnuvasında elde ettikleri başarıyı kutlama partisi için yapıldı.

'' Tarif birazdan '' demiştim şimdi vakit buldum yazıyorum.Bir ölçü hamurdan 30 kurabiye çıktı.Sınıf 35 kişi,birde kızım pişen kurabiyeleri görüp ''ben de okula 10 tane götürmek istiyorum ''diye krize girince ,bir ölçü daha hazırladım.Şekerlerin yettiği kadarını vitray kurabiye ,kalan hamuruda ince açıp kalıpla keserek pişrikten sonra arasına nutella sürüp yapıştırarak sandviç kurabiye olarak yaptım.
Malzemeler:
250 gr margarin tereyağ karışımı(oda sıcaklığında)
1 yumurta
4 kaşık tozşeker
1 vanilya
3.5 bardak elenmiş un
1 limon kabuğu rendesi ve suyu
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay kaşığı karanfil tozu
Yağlı kağıt
Yapılışı:
Tereyağ,şeker,yumurta, limonkabuğu ve suyunu karıştıralım.Kalan kuru malzemeleri karıştıralım ve çırptığımız hamura ekleyip yoğuralım.20 dk. kadar buzdolapta bekletelim.Hamuru merdane ile açalım,istediğimiz şekilde kalıp ile keselim,daha küçük bir kalıp ile ortasında delik açalım yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye alalım.Açtığımız deliğin büyüklüğüne göre 3 veya 4 tane minik şeker koyalım.Kurabiyenin kağıda tam yapışmış olmasına dikkat edelim,şeker eridiğinde alttan akıp gitmesin diye.180C ısınmış fırında 15-20 dk. arası pişirelim.Fırından çıkaralım ve kurabiyeler soğuduktan sonra tepsiden alalım.
Bu tarifimi Sevgili Karabiber'in evsahipliği yaptığı '' PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 29" etkinliğine yolluyorum,kolay gelsin....

74 yorum:

made in funda dedi ki...

merakla bekleyeceğim tarifi..

MUTFAKISTAN dedi ki...

ellerine saglik nefis olmus
tarifi bekliyoruz,sevgiler

ceyt dedi ki...

görüntü muhteşem.ellerine sağlık canım.tarifini bekliyorum bende.
sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Denemek için sabırsızlanıyorum :)
Ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

cok guzel nefıs gorunuyor ellerıne saglık canım sevgıler..

serinmavi dedi ki...

Teşekkür ediyorum ziyaretiniz için arkadaşlar.

Adsız dedi ki...

Canim bir soben var ugrarmisin bana:)

Damak Tadı dedi ki...

Çok şirin olmuşlar,ellerine sağlık canım..


Sevgilerle..

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Çok güzel olmuşlar rengarenk.Ellerine sağlık.Tuttum bu kurabiyeleri özellikle çocuklar bayılırlar.Sevgiler...

Unknown dedi ki...

ne kadar güzel olmuşlar..
çocuklara en güzel ödül olmuştur eminim.
ellerinize sağlık olsun.
sevgiler

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Süper gözüküyorlar! Tarifi görmeden önce herhalde çok zordur dedim:) Ama o kadar da zor değilmiş! Ellerinize sağlık! Çocuklar keyifle yemişlerdir eminim:)

akasyakokusu dedi ki...

Oya'cım çok güzell..
Harika bir görünüş aynı zamanda..
Ellerine sağlıkk..

Selcen Şenocak dedi ki...

Oyacığım, daha öncede hülya da görüp çok beğenmiştim sende çok güzel yapmışsın çok hoş olmuş mutlaka yapacağım ellerine sağlık.
Sevgiler...

Mutfaknotlari dedi ki...

oyacım çok tatlı olmuşlar bende yapmak istiyorum

butterfly dedi ki...

Ne harika bir görüntü böyle:).
Ellerine sağlık Oyacım. İsmi de çok yakışmış bence.
Sevgileer..
aslı

ebrulitatlar dedi ki...

Ne kadar güzel kurabiyeler olmuşlar Oya'cım. Çok şıklar. Ellerine sağlık canım. Sevgiler, selamlar..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

çok cici olmuşlarr:) ellerine sağlık canım...

Gaye dedi ki...

İnanamıyorum gözlerime valla..ne kadar da yaratıcı bir fikir. çok güzel olmuşlar. elinize sağlık.

serinmavi dedi ki...

Ziyatetniz için teşekkürler arkadaşlar,çocukların çok beğendiği bir kurabiye bu,yoksa hamurunda çok özel bir tad yok,ama görünüşü çok albenili :)

Adsız dedi ki...

Harika olmuşlar ellerine sağlık canım.

Sinem Keleş dedi ki...

Oya abla ellerinize sağlık, çok değişik ve de güzel olmuşlar...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Ilginc gercektende cok ilginc!!!Ilk önce resime bakarak bu renkte recelleri nasil birbirine karistirmadan pisirdi acaba ? derken altaki resimdeki sekerleri görünceiki defa bakmak zorunda kaldim.Süper bir fikir!ELLERINE SAGLIK.Berlinden sevgiler.

Unknown dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar Kızınız istemekte haklı ellerinize sağlık

Hülya dedi ki...

Çok orjinal görünüyorlar hemen denemek istiyorum.
Ellerine sağlık

iremlemekanlar dedi ki...

uzunnnn bir zamn oldu yorumlaşamamalı :) yine güzel görüntüler yine güzel tarifler tek kelimeyle ellerinize sağlık diliyorum kucak dolusu sevgiler ve iyi haftalar dilerim

Adsız dedi ki...

ne güzel bunlar ışıl ışıl

ellerine sağlık
sevgilerr

Adsız dedi ki...

canım bayıldım vitray kurabiyelere bende yapayım oğluşuma ve arkadaşlarına, sevgiler canım.... iyiakşamlar...
lezzet istasyonu
hayriye73.blogcu.com

NiNo dedi ki...

cok ciciler

şeker pasta dedi ki...

AA bende çok severek yaparım bu cam kurabiyeleri, harika olmuşlar.Ellerine sağlık...

zeynep dedi ki...

Merhabalar kurabiyeler harika görünüyor ellerinize sağlık..eminimki çocuklar bayılır bunlara ..

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

harika olmuşlar canım çocuklar gibi bende çok beğendim:)
ellerine sağlık

hayat dedi ki...

Oya'cığım, kurabiyeler muhteşem görünüyor.Ellerine sağlık.
Sevgiler...

rümeysaninrüyasi dedi ki...

günaydın canım yüzünden gülücük bedeninden sağlık kalbinden sevgi cebinden paran yanından dostların eksik olmasın sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel görünüyor. Sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

Merhaba,

Hep yapmak istediğim ancak bir türlü deneme fırsatı bulamadığım bir yöntem bu. Eline sağlık.Gerçekten çok şık duruyorlar.

Sevgiler
Müge

Unknown dedi ki...

Canım ne kadar muhteşem bir kurabiye bu ellerine ve emeğine sağlık,öptüm...

elay dedi ki...

selamlar canım,ziyaretin için teşekkür ederim canım.kurabiyeleri görünce çocuklardan önce benim canım çekti,kızını sakın suçlama.böyle nefis şeyleri görünce biz büyüklerin ağzının suyu akıyor,kaldı ki çocukların.tarifi yazdım canım.inşallah ilk fırsatta deneteceğim.sevgiler bıraktım.a.eo.

Unknown dedi ki...

Merhaba

Bu kurabiyeler harika gerçekten süper...

Ellerinize sağlık!!!

Feyza Fidan dedi ki...

Harika olmuşlar kurabiyeler Oyacım,ellerine sağlık,
Sevgiler..

simayhobievi dedi ki...

MERHABA OĞLUMLA BAYILDIK BU KURABİYENİN TARİFNİ HATTA YARIN ŞEKERLERİ OKUL KANTİNİNDE SATILIYORMUŞ ALIP HEMEN DENEYECEĞİZ ELİNİZE SAĞLIK

yaban mersini dedi ki...

bu kurabiyeleri görüp görüp bir türlü denemeye cesaret edemiyorum.ellerine sağlık..bir şey soracağım şekerler tepsiye yapışmıyor mu..kurabiye ile birlikte kalıyorlar değil mi.ellerine sağılk.slmlar

Tijen dedi ki...

Ah bu kurabiyeler!
İnsanı durduk yerde baştan çıkarırlar.

Hansa dedi ki...

Cuma günü götürülmek üzere kızımla kurabiye yapıcaz yarın bunu yapmak istedi şimdi canım.Yarında sonucu yazayım...
elinize sağlık...
Sevgiler....

SOFRAM dedi ki...

Ellerine sağlık canım bu kurabiyeler harika, gerçek vitraydan farkı yok, ama kıyılır mı şimdi bu kurabiyelere,afiyetler olsun, sevgilerimle...

nagehan dedi ki...

Selam Oyacım,
Kurabiyelerin ne kadar tatlı olmuş öyle, ellerine sağlık canım...

Sevgiler
Nagehan

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ÇOK CİCİLERR..
BENİM YEĞENLERDE BAYILIR.
ELİNE SAĞLIK CNM

yemek dedi ki...

Canim, resim gibi harika olmuslar.
Cocuklar hakli ben olsam ben de bu kurabiyelerle bir güzel hava atmak isterdim sinifima.:))
Selametle...

Hatice dedi ki...

harika bir görüntü, ellerine sağlık...
sevgiler...

serinmavi dedi ki...

Ziyaret ve güzel düşüncelerini için teşekkür ediyorum arkadaşlar,sizlerin de dedği gibi çocukların çok seveceği bir kurabiye :)

serinmavi dedi ki...

Süheylacım,öncelikle yağlı kağıt kullanıyoruz mutlaka kurabiyelerin yapışmamasında ve tepsiden alınmasın da çok kolaylık sağlıyor.Hamuru kalıpla kesip yağlı kağıt üzerine koyunca parmaklarımızla birazcık bastırıp kağıda yapışmasını sağlarsak eriyen şeker alttan akmaz.Bir de fırından çıkarınca 20 dk. kadar şeker kısmının soğuyup sertleşmesini bekliyoruz.Kolay gelsin canım :)

Bocuruk dedi ki...

Oya'cığım,
Normal kurabiyeyi bile doğru düzgün yapamayan benim için, bu kurabiye çok fazla:) Harika görünüyor, eline sağlık.
Sevgilerimle...

Handece Lezzetler dedi ki...

Merhabalar,

çok şık ve çok şeker bu kurabiyeler:)Ben de deneyeceğim..ellerinize sağlık..

TAZE NANE dedi ki...

Çok harika görünüyor.
Çok şekerler,bayıldım bu kurabiyelere.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

Leyla Poyraz dedi ki...

Muhteşem olmuş kurbişlerin ellerine sağlık..en kısa zamanda deneyeceğim...Sevgiler..

leyya dedi ki...

hiii!!!çok özür diliyorum.kağıt ipler hakkında olanımıydı yoksa.habire çanta dikmekten şaşı oldum galiba))
vitray kurabiyeler enfes ötesi olmuşlar maşllh barekAllah .elinize sağlık.(içime kurt düştü şimdi, umarım doğru adrese yazıyorumdur)))sevgiler selamlar..

Melek* dedi ki...

TARİFİ GÖRÜNÜŞÜNDEN ZOR GÖZÜKSEDE KOLAYMIŞ ELLERİNE SAĞLIK

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Çocuk olsaydım bu kurabiyeler rüyalarımı süslerdi:)
Ellerine sağlık,görüntü muhteşem.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Bayıldım bu kurabiyelere,harikalar,eline sağlık canım.renkleri harika...afiyet olsun.sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

COK sIk gozukuyorlar ellerine saglik bunlar bir deyisik..

Baharcicegi dedi ki...

renkli camlar gibi olmus sekerler ,nefis görünüyor eline saglik canim.
sevgiler

Unknown dedi ki...

Oya'cim seni tekrar buralarda gormek guzel.Operim cnm.

Adsız dedi ki...

bu kurabiyelerden daha öncede görmüştüm ama bu süper olmuş.üç renk kullanınca harika olmuşlar ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

www.mutfakkapisi.blogcu.com

kurabiyelerin görünümü cok güzel..
degisik bir tarif, ama bir sorum olcakdi.. kulandigin sekeler ne sekeri ?? insallah en kisa zamanda bende denicem, ellerine saglik..

sevdamavisi dedi ki...

Oyacığım,
renkler çok nefis olmuş ellerine sağlık. hep istediğim fakat deneyemediğim bir tarif. sevgiler.

zarpandit dedi ki...

canım merak ediyorum ben yaptıgımda bazıları yapıstı niye sence?

tekrara fırına verdim ısttım sogur sgumaz cıkarmaya calıstım cık olmadı :(

acaba dedim şekermi az geldi deliklere? ama sendeki kadar koydum tekrara deneyeyim ama fikrini almak isterim :)

şimdiden tesekkur ederim :)

serinmavi dedi ki...

Gökçecim bloguna yorum bıraktım kurabiyelerle ilgili...Yorum ve ziyaretiniz için teşekkürler arkadaşlar....

serinmavi dedi ki...

Sevgili Mutfakkapısı,kullandığım şekerin markası ülker ama adını hatılayamıyorum şu an.Metro grosss markettten paket olarak almıştım.Ama hani şu eczanelerde doktorlarda filan ikram edilen minicik şekerler varya onlardan işte.Sanırım şeker satan kuruyemişçilerde vardır.

Adsız dedi ki...

Canım merhabalar
Ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkürler
Bayıldım bu kurabiyelere tarifini alıp en kısa zamanda deniycem.
Yaptıktan sonra mutlaka haber vericem.
Ellerine sağlık
Sevgiler

Halenze dedi ki...

valla ne diyim harika bi fikir. yalnız piştikten sonra o şekerler rahat yenebiiliyormu merak ettim. elelrine sağlık gerçekten nefisler hayatım..

capankizimutfakta dedi ki...

AAAH, SU CAM SEKERLERDEN BENDE BIR BULABILSEM... COK ISTIYORUM YAAA, KISKANDIM HAKKATTEN. COK GUZEL OLMUSLAR ELLERINE SAGLIK...

Unknown dedi ki...

Rengarenk olmuş çok hoşuma gitti canım ellerine sağlık...

TuruncuTatlar dedi ki...

çok süper olmuş bunlar ellerine sağlık sevgilerimle..

fidaneli dedi ki...

cok cok guzel görunuyorlar cnm cım:)

LEMAN dedi ki...

merhaba ben bir kurabiye canavarıyım çok güzel ilğinç bir tarif aldım tarifi deneyecegim görüntü mükemmel valla ellerınize saglık