Kasım 23, 2008

Kirpi Kurabiye

Bu şirin kirpiler bu akşam yapıldı.Yine çocukların çok seveceği bir kurabiye...
Yarın 24 kasım Öğretmenler günü.Oğlumun sınıfında bu güzel gün için bir kutlama yapılacak ve bu kirpiler oraya gidecek sabah olunca.Buradan Sevgili Meltem Öğretmenimizin ve tüm öğretmenlerimizin bu güzel gününü kutluyorum.

Tarif sevgili Acemi şef Esra'dan,uygulama benden....
Yapım aşaması fotoğraflar için Esra'nın bloguna bakabilirsiniz.
Öncelikle denemek için iki tane pişirdim fırında,yayıldılar ve üzerlerindeki desenler belli olmadı.Daha sonra kestiğim üçgenleri parmağımla tek tek dikleştirdim ve o şekilde pişirdim daha iyi bir sonuç aldım.

Esra'nın anlatımıyla tarif şöyle:

Hamur Malzemeleri:
4,5 çay bardağı un
135 gr. oda ısısında margarin veya tereyağı
5 tepeleme çorba kaşığı pudra şekeri
1 yumurta akı
2 çay kaşığı şekerli vanilin
Tüm malzememizi yoğurup 4-5 parçaya ayıralım. Buzdolabında 1 saat dinlendirelim. Süre sonunda her bir parçayı dolaptan tek tek çıkarıp şekil vereceğiz çünkü hamurumuzun şeklini kaybetmemesi için soğuk olarak fırına girmesi gerekiyor.Fırınımızı 175 dereceye ısıtalım. Dolaptan aldığımız hamur parçasından ceviz kadar bir parça koparalım. (Hamuru ne kadar küçük şekillendirirseniz içi o kadar iyi pişer) Bu parçayı bir ucu sivri olacak şekilde yuvarlayalım.



Sivri ucu makas ile kirpinin ağzınını oluşturmak üzere yatay olarak keselim. Üst kısmından bir miktar boşluk bıraktıktan sonra (surat kısmı olacak) yine makasımızla hamuru kirpinin dikenlerini oluşturmak üzere yanyana keselim. Bu işlemi hamurun üst yüzeyi boyunca tekrarlayalım.
Hazırladığımız kirpinin göz kısmını oluşturmak üzere varsa iki adet boncuk şekeri hamurun ön kısmına koyup, elimizle birbirine doğru yaklaştırarak bastıralım. Göz için kuş üzümü, çörek otu, damla çikolata vs. de kullanabilirsiniz. Hazırladığımız kirpileri ısınmış fırına koyalım. Üzerleri pembeleşene kadar pişirelim. Daha sonra fırından hemen çıkarıp soğumaya bırakalım.

44 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne şirin olmuşlar bunlar böyle yaa :)
İnanılmaz. Ellerine sağlık.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

canım cok sırınler elerıne saglık. sevgıler..

müjde dedi ki...

İnanmıyorum çok sevimli olmuşlar,bayıldım.Ellerine sağlık.Benim de yeni doğmuş bir bloğum var.Beklerim.sevgiler...
www.mujdenindenemeleri.blogspot.com

serinmavi dedi ki...

Ziyaret ve beğenileriniz için teşekkürler arkadaşlar...

Müjdecim blogunu ziyaret ettim ama yoruma kapalı sanırım, öyle olmasınımı istedin dikkatindenmi kaçtı acaba?

zehra dedi ki...

cok cok guzel gorunuyor ellerınıze saglık

şeker pasta dedi ki...

Harika görünüyorlar... Tüm öğretmenlerin günü kutlu olsun...

LaMa dedi ki...

renkli gozlu kirpi efendiler cok yakisilik olmuslra, ellerien saglik oyacim. nedense bay kirpi izlenimi uyandirdi bende, o yuzden efendi dedim kendilerine, mahsuru yoktur umarim:d

Adsız dedi ki...

çokçok şirin olmuşlar bayıldım ,mutlaka deniycem ellerine sağlık;))

BEDİA KUKUL dedi ki...

oğlum için hemen yapmak istedim ama ne kadar da sabır gerektirdiğini görünce hemen yan çizdim. ellerinize sağlık.

Damak Tadı dedi ki...

Çok hoş olmuş bu kurabiyeler Oya'cığım..Bende aynı yöntemle minik ekmekçikler yapmıştım geçtiğimiz yıllarda..Orada kozalak ekmek olarak geçiyordu..Makas yöntemi aynı olunca aklıma geldi..Ellerine ve gönlüne sağlık canım arkadaşım..


Güzel bir hafta diliyorum..


Sevgiler..

Betül KAVAL dedi ki...

canım çok güzel ve sevimli olmuşler ellerine sağlık. Oğlunun arkadaşları ve öğretmelerine de afiyet olsunn..

sevgiler

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nasıl sevimli olmuşlar.
Yemekten çok sevilmek için yapılmışlar.
Sevgiyle kal.

sühendan dedi ki...

Ellerinize sağlık.Herzamanki gibi çok lezzetli ve güzel görünüyorlar.

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel olmuşlar bende bir kez yapmıştım ellerine sağlık
sevgiler
iyi haftasonları

Unknown dedi ki...

Canım çok şekerler ya insan kıyıp yiyemez ellerine sağlık kocaman öptüm..

NiNo dedi ki...

ayyy yerim bunnari bennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

gülizar dedi ki...

çok şeker olmuşlar kurabiyeler,çocuklar bayılır bunlara.Ellerine sağlık güzel bir hafta diliyorum....

dilek deryasi dedi ki...

selam
cok guzel görunuyor sirin sirincik olmuslar insan yemeye kiyamazki ellerine saglik.

Leziz Sofralar dedi ki...

Canim hem cici hemde nefis görünüyorlar ellerine saglik...

Lezzet Gemisi dedi ki...

MERHABA CANIM. ÖNCELİKLE, ZOR GÜNÜMDE BANA DESTEK VEREN MESAJIN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.

KİRPİ KURABİYELER ÇOK ŞİRİN OLMUŞ. ELLERİNE SAĞLIK. SEVGİLER...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

çok sevimliler:) renkli gözlerde ayrı bi hava katmış:)
ellerine sağlık canım..

Bir Dilim Düş dedi ki...

Daha önce ben de denmiştim ve hayran kalmıştım, ellerine sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Harika olmuş yahu,bayıldım bu kurubişlere,ellerine sağlık,çok sevimli görünüyorlar.sevgilerimle...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

En tatlı kirpiler:)ellerine sağlık
Bende denemiştim bu kurabiyelerden

sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

Aman yesinler senin kirpi kurabiyelerini,ne kadar sirin olmus bunlar boyle,ellerine saglik

made in funda dedi ki...

maşallah canım çok sabırlı bir iş yapmışsın.süpersin.çok şirin olmuşlar.ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

bunlar çok tatlı pamuk gibi

ellerine sağlık
sevgilerrr

Unknown dedi ki...

Çok çok sevimli olmuşlar yaaa çocuklar bayılır tabii bunlara hele gözler çok şeker
ellerine sağlık
öpüyorum

ozlemhan dedi ki...

Canım bende çok beğenmiştim esrada sende çok güzel yapmışsın ellerine sağlık canım benim

elma şekeri dedi ki...

Güzel görünüyor..Ellerinize sağlık...

sevimin sayfasi dedi ki...

cok seker olmus bunlar yaaa, ben onlari yerim yerim, tatlilarim beniiimm
ellerine saglik

Adsız dedi ki...

yerim ben o kirpileri:))nede sirin gorunuyorlar

canim bu hafta sonu senin patates pureli patlican yemegini denedim
ve tek kelimeyle nefisti
tarif icin tesekkur ederim

sevgilerimle...


www.yenitadlar.blogcu.com

yeşim dedi ki...

oyacım eline yüreğine sağlık çok şeker mi şeker olmuşlar...öpüldün...sevgilerimle..

bahar dedi ki...

şirin olmuşlar bu kurabiyecikler. ah oğlum biraz büyüsünde bende yapayım ona.elinize sağlık.

müjde dedi ki...

Çok teşekkür ederim hatırlattığın için.Tamamen dikkatimden kaçmış.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Bu kurabiyeler cok sirin olmuslar, ellerine saglik canim. Sevgilerimi gönderiyorum.

Hansa dedi ki...

Ya ne kadar hoş çocuklar bayılmıştı eminim...
elinize sağlık...
Sevgiler...

simayhobievi dedi ki...

merhaba tuttum bu tarfinize de hatta not defterime not ettim en kısa zamanda sınıfımdaki küçük kirpilerime yapıp götürceğim :))

yaban mersini dedi ki...

ÇOK HOŞ OLMUŞ KURABİYELER..İLGİNÇ ŞEYLER YAPIORSUN SÜREKLİ ELLERİNE SAĞLIK..BU ARADA BONCUK ŞEKERLERİ FIRINDA PİŞİRMENİN SAKINCASI OLMUYOR MU.BEN DE DENEYECEKTİM FORMU BOZULUR DİYE ÇEKİNDİM.SLMLAR

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Çok şirin bu kirpiler :) Ne kadar yaratıcı bir tarif, ellerine sağlık Oya'cım..

Unknown dedi ki...

Canım
ellerine sağlık süper olmuş kirpiler .Benim kızlar görse bayılırlar.Öpüldün

serinmavi dedi ki...

yorum ve ziyaretlerniz için teşekkürler arkadaşlarrr:)

Süheylacım,fırında birşey olmuyor bu arjantin şekerlerine rahatlıkla kullanabilirsin canım....

serinmavi dedi ki...

yorum ve ziyaretlerniz için teşekkürler arkadaşlarrr:)

Süheylacım,fırında birşey olmuyor bu arjantin şekerlerine rahatlıkla kullanabilirsin canım....

aNNePeRi dedi ki...

çok şekerler bunlarrr :) çocukların doğmgünleride harika olur :) ellerine sağlık