Kasım 01, 2008

Brokoli Çorbası


Malzemeler:
300 gr brokoli
1 dal pırasa(veya 1 kurusoğan)
2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı un
3 kaşık tereyağ(sıvıyağda olur)
1 bardak süt
tuz
dereotu
Yapılışı:
Tereyağında unu 2 dakika kadar çevirelim.1 lt kaynar su ve tuz ekleyelim,kaynayınca yıkayıp doğradığımız pırasayı ,sarımsağı ve küçük parçalara ayırdığımız brokoliyi ilave edelim.Sebzeler yumuşayınca blendırla ezelim ve 1 bardak süt ekleyip kaynatalım,minik doğranmış dereotu ve karabiber ekleyelim çorbamız hazır.Eğer sulu olduysa minik bir kasede 1 kaşık unu soğuk suyla ezerek çorbaya ilave edip kaynatırsak koyulaşır.Süt yerine 3-4 kaşık sıvı krema da ekleyebilirsniz.Afiyet olsun.
**********************************************************
Sevgili Papatya beni bir sobeye davet etmiş,teşekkür ediyorum.
Sobenin konusu ''Evde nefret ettiğiniz durumlar''....
Eve geç gelip telaşla yemek yapmaktan...
Aynı anda herkesin beni çağırıp birşeyler sormasından...
Yerlere dökülmüş saç vs. görmekten(parkelerimiz çok açık renk olduğundan en ufak birşey hemen görünüyor)....
Mobilyaların çok çabuk tozlanmasından...
Çiçeklerime su vermeyi unutmaktan...
Çok sevdiğim çiçeklerimden birinin solmuş olmasını görmekten...
Gündüz vakti uyuya kalmışsam telefon ve kapı çalmasından ...
Nefret ederim....
Be de bu sobeye Saliha'yı ve Disal'i davet ediyorum...

28 yorum:

Disalce dedi ki...

canım arkadaşım soben için teşekkürler....iki adaşı seçmişsin..iki saliha arasında bir dilek tut...


ellerine sağlık...çorba nefis...inş birgün bende denerim...

öpüyorum seni..en kısa zamanda yazarım...

Adsız dedi ki...

canım corbe nefıs ellerıne saglık ıyı hafta sonları sevgıler..

serinmavi dedi ki...

Salihacım doğrusu planlamamıştım,tevafuk olmuş,hemen dileğimi tutayım ama söyleyemem :) kulağını uzatırsan sadece sana söyleyebilirim :)
Banucum teşekkürler güzel dileklerin için,sizlere de güzel bir hafta sonu diliyorum:)

Unknown dedi ki...

İlk defa yapacagım bu etkınlıkde benı yalnız bırakmayacagınızı umuyorum arkadaslar....

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,Hanımlarla yapılan günlere,Beş çayına gelen misafirlere,Her biri birbirinden lezzetli tarifler...

http://porselendemlik.com/ http://www.birdemliksohbet.com/ http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati 29 için 03.11.2008 -16,11,2008 TARİHLERİ ARASINDA PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 29 EV SAHİBESİ OLARAK http://karabiberinmutfagi.blogspot.com/ OLARAK GÖREV YAPACAĞIM YANİ BEN YAPACAĞIM…

SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ETKİNLİGİMİZE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 29" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM ..
C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.
SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE...
TARİFLER PAZARTESİNDEN İTİBAREN YAYINLANACAKTIR..

EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR http://birdemliksohbet.blogspot.com/ İLETİŞİME GECEBİLİR....Yorum bırakın sıraya alalım sizleride :))

Saliha dedi ki...

canımmm ben cok severım brokolı corbasını..daha mevsımı acmadım:)))
ellerıne saglık..

sobe için tesekkurler...evet evet dılek tutttttt:))))))

sevgılerımle....

sevimin sayfasi dedi ki...

canim corba nefis olmus, bizde brokoli corbasini cok severiz
ellerine saglik

serinmavi dedi ki...

Karabiber,eğer uygun olursam katılırım etkinliğe,kolay gelsin şimdiden canım.


Salihacım hemen tuttum dileğimi senin de kulağına söyleyebilirim :)


Sevim teşekkürler ziyaretin ve beğenilerin için canım....

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor sevgiler

ceyt dedi ki...

nefiss bir çorba olmuş.tam bir vitamin deposu.ellerine sağlık canım.bende deniycem.
sevgiler...

HUYSUZBALIK dedi ki...

Canım çorba nefis görünüyor ben brokoli yemiyorum ama çorbası ne zaman çıksa yemekhanede kaçırmam Ellerine sağlık. Sevgiler...

made in funda dedi ki...

mmmm nefis bir çorba olmuş canım..ellerine sağlık..

pervin dedi ki...

Ooof nefis çorba kış yaklaştıkça doğal gazımızı fazla yakamıcağiz bu gidişle çok sıcak çorbalar yapıp ısınacağız sevgiler canım..

Melek* dedi ki...

bende denemeliyim ellerine sağlık son zamanlarda mevsimi dolayısıyla çorbasını sık görür oldum:)

serinmavi dedi ki...

Ziyaret ve beğenileriniz için teşekkürler arkadaşlar...Güzellik dolu bişr hafta sonu olsun....
Selamlar...Sevgiler......

Selcen Şenocak dedi ki...

Bloglarda görmüştüm brokoli çorbasını ama denemek kısmet olmadı salatasını çok seviyoruz her halde çorbasınıda severiz.
Ellerine sağlık canım nefis görünüyor.
Sevgiler...

Betül dedi ki...

ellerine sağlık...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

görüntüsü yayla çorbasına benziyor:)
çorbasız sofra olmaz.çok leziz mımm...
ellerine sağlık canım,sevgiler..

leyya dedi ki...

sevgili defne,kağıt ip uzak dogudan getirilen bi malzeme..sanırsam bitkisel bir lifin kıvrılmasıyla oluşuyor.ben eminönünde toptancılarda bulurdum ilk zamanlar sonra tuhafiyelerde de görmeye başladım.çile halinde satılıyor.sart bi malzeme.tıgla örebilirsin ya da şişlede olabiliyor.bende bi kaç örnek var msnin yazabilirsen sana resimlerini gönderebilirim..tuhafiyelere sorabilirsin kağıt ip diye.şimdilik bu kadar diyebiliyorum.sevgiler

Unknown dedi ki...

Oya'cım salatasını yaptım ama çorbasını denememiştim sen yaptığına göre eminim çok lezizdir,ellerine sağlık,sımsıcak sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

Çorba harika görünüyor.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

bebişler için çok besleyici olduğunu duymuştum..tabi büyüklerde yemeli:)ellerine sağlık canım..

sevgilerimle

Hansa dedi ki...

Ya ben bu brokoli çorbasını yapıyorum ama daha önce ilk ve tek defa içtiğim gibi lezzetli olmuyo bide bu tarifle deniyim.Umarım olur...görünümü çok şık elinize sağlık...
Sevgiler...

NiNo dedi ki...

mmm hic bu corbayi denemedim acep tadi nasil :) begenirmi minikler ?? ellerine saglik canimcim

yemek dedi ki...

Corba "Al beni ye." diyor canim. Ellerine saglik.
Beni genelde cocuk sesleri uyandiriyor kisa süreli gündüz uykularimdan.:((
Muhabbetle...

Adsız dedi ki...

Bu aralar değişik çorbalar denemeye takmış biri olarak :) Bunu en kısa zamanda denemeliyim.
Ellerine sağlık.
Sevgiler

serinmavi dedi ki...

Ziyaret ve güzel düşünceleriniz için teşekkür ediyorum arkadaşlar.....

Disalce dedi ki...

o dediğin diziyide izleyeceğim....aklımda....

eğer kyle ı izlemediysen bi an önce başlamalısın....en az lost kadar bağlayıcı....her bölümde heyecan..resmen evimizin çocuğu gibi oldu kyle....

zaten ilk bölümde bağlanıyosun...

öptüm canım...

yasemin dedi ki...

hayirli aksamlar ;)
ya kurabiyeler cok harika görünüyor , en kisa zamanda denemek istiyorum ben yumusak sekerden oluyor saniyorduma ama resimdeki normal sorma sekeri ..
mmmh , elleriniz dert görmesin
Allaha emanet olun ;)