Kasım 18, 2008

Elma Pekmezli Kek


Geçtiğimiz haftalarda öğrenci evinde kalan kızım ve arkadaşları için hazırlamıştım bu topkekleri.
Televizyonda bir doktor''100 yıl öncesine kadar şeker yoktu hayatımızda,Osmanlı mutfağında tatlılarda bal,pekmez gibi doğal tatlandırıcılar kullanılıyordu'' benzeri sözler etmişti bir süre önce.Aklımın bir köşesinde pekmezli kek yapma fikri oluşmuştu bunu dinledikten sonra.
Yaz sonunda da Ordu'dan tamamen doğal yöntemlerle yapılmış bir kavanoz elma pekmezi gelmişti, bu pekmezi yapacağım kek te kullanmayı düşündüm.
Gençlere biraz daha cazip olması için arasına schokella ekledim 1 tatlı kaşığı kadar.Sonradan öğrendiğime göre içinde ki tarçın ve karanfil gibi aromalar pek cazip gelmemişgruptan bir iki öğrenciye,dün hazırladığım kekleri ise hayatımın en sade kekleri olarak hazırladım bu yüzden,onlarıda daha sonra ekleyeceğim.Kek ve kurabiyelerde tarçın,karanfil,kakule ,zencefil gibi aromaları kullanmayı çok seviyorum oysa ki,bu kekleri de hem doğal tatlandırıcı pekmez olduğundan hemde içindeki baharatlardan dolayı çok sevdim...
Malzemeler:
4 yumurta
1 bardak sıvıyağ
4/3 bardak elma pekmezi
1-2 bardak şeker
1-2 şişe soda
1 kabartma tozu
1 vanilya
tarçın
karanfil tozu
4 bardak elenmiş un
yapılışı:
Şeker ve yumurtayı çırpıyoruz 5 dk. kadar . Daha sonra sıvıyağ ,soda ve pekmezi ekliyoruz karıştırıyoruz.Sonra da kuru malzemeleri eleyerek hamura ekliyoruz.Topkek kağıtlarını kalıplara yerleştiriyoruz bir parmak boşluk kalacak kadar hamurdan koyuyoruz üzerine 1 tatlı kaşığı kadar schokella koyuyoruz ve üzeri kapanacak kadar kek hamurundan ekliyoruz yine.Hepsini bu şekilde hazırlayarak 170 C sıcak fırında 20 dk. kadar pişiriyoruz.

34 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Eline sağlık canım,güzel bir fikir şeker yerine pekmez kullanmak.keler nefis görünüyor.afiyet olsun.sevgilerimle...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık, elma pekmezini hiç tatmadım.. Şekerden daha sağlıklı olmuş bu şekilde keklerin :)

İLKAY dedi ki...

Canım nefis olmuş...tam kışın çayın yanında, yağmur yağarken pencerenin karşısında çok iyi gider...
Arıca uyumumuz şahane...tahinli- pekmezli....::))

Ellerin dert görmesin canımmmmm

sevgiler,

Unknown dedi ki...

Oya'cım çok güzel bilgiler kek enfes görünüyor çok şık ve leziz ellerine sağlık,öptüm...

Damak Tadı dedi ki...

Oya'cığım,içindeki malzemeleri okuyunca tam benlik olduğuna karar verdim..Bu tür aromaları evdekiler pek sevmezler..Ama ben bayılırım..Ellerine sağlık canım..



Sevgilerle..

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel görünüyor.
Keki çok seviyorum.
Bu tarif de harika benim için.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

bol vitaminli vede sağlıklı bir kek olmuş.ellerine sağlık cnm..ama ben 100 yıl önce yaşayamazmışım itiraf etmeliyim..:)

sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Değişik, sağlıklı, nefis bir kek olmuş. Ellerine sağlık canım.

Betül KAVAL dedi ki...

eline sağlık oyacım çok güzel gözüküyor. bende çok severim değişik baharat katmayı keklere. hatta oğluma yapmıştım küçücük çocuk yemedi tabi :)) armut pekmezinin tadını biliyorum da elmayı tatmamıştım.

sevgiler..

Adsız dedi ki...

Pekmez kullanmak çok süper fikir olmuş.
Ellerine sağlık canım.
HArika görünüyorlar.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Eline saglik canim,nefissss...pekmez koyman da çok iyi fikir,ama burda yok iste:))benim içinde bir tane yiyebilirsin,izin veriyorum:))hosçakal...

Adsız dedi ki...

canım harıka bır fıkır gercekten ellerıne saglık sevgıler..

made in funda dedi ki...

muffinler nefis görünüyor canım.ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Selam canım muffinler harika görünüyor...

Elma pekmesini ilk defa duyuyorum...
Hangi yöreye ait acaba???

yaban mersini dedi ki...

oya cnm her zaman ilginç tarifler buluyorsun,sana hayranım..evet çocuklar maalesef değişik tadlara burun kıvırıyorlar,özledim seni,neler yapıyorsun bu aralar.slmlar

pelince dedi ki...

Pekmezli çok lezzetli bence,çocuklar için harika olmuş,ellerine sağlık...

Hansa dedi ki...

Evet ben o 100 yıl ve daha öncesinde saray lezzetlerini tadmak isterdim ama mümkünse Kanuninin kızı olarak...aşçı değil yani hihih :)))))

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık canım güzel bir tarif olmuş aceba üzüm pekmeziylede olurmuki:)öptüm sevgiler

yesildomates dedi ki...

besleyici ve vitaminli bir kek olmuş..
özellikle pekmez yemiyen çocuklar için iyi bir fikir...
ellerine sağlık..
sevgiler...

yemek dedi ki...

İlginç ve hoş bir fikir. Ellerine sağlık. Sen bakma gençlere hele bir iki doğum yapsınlar bak damak tadları nasıl değişip atalarına dönüyor.:))
Muhabbetle...

simayhobievi dedi ki...

elnizie sağlık iyi fikir doğal tatlandırıcıları kullanmak bende deneyeceğim

Unknown dedi ki...

Benim bebişin mamalarına üzüm pekmezi karıştırırım hep ama elma pekmezini hiç duymamıştım. çokda merak ettim kimbilir nasıl faydalıdır kekler çok güzel görünüyorlar.
ellerine sağlık
öpüyorum

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım ççok lezzetli görünüyor s e v gi ler:))

iremlemekanlar dedi ki...

Ellerinize saglık çok güzel gözüküyor ankaradan elma pekmeziyle yapılan ilk defa duydum denemek lazım sevgilerlee

emineninemekleri dedi ki...

Merhaba Oyacim, uzun bi aradan sonra tekrar burda olmak ne mutlu... ve tabi neler kacirmisim.
Topkeklerine bayildim ama altaki kurabislerde konusuyor. Ellerine saglik canim.

Kocaman öpüyorum
Emos

Adsız dedi ki...

Selam, hemen iade-i-ziyarete geldim ve harika tariflerle karsilastim. Hepside muhtesem yine beklerim. Almanyadan selamlar..

www.blogcu.com/kayserimutfagi

HÜLYA dedi ki...

eline sağlık değişik ve güzel bir fikir pekmez koymak. denemeye değer..

sevgiler canım

Unknown dedi ki...

merhaba canım
ellerine sağlık pekmez fikri süper ama normal üzüm pekmezi koysak olur mu?

serinmavi dedi ki...

Ziyaret ve güzel düşünceleriniz için teşekkürler arkadaşlar.
elma pekmezi yerine üzüm,dut veya harnup pekmezi de olur neden olmasın ki? Amaç şekeri doğal yollardan eklemek keke.Ama elma pekmezinin inanılmaz güzel bir tadı var ve üzüm pekmezi gibi akışkan değil,boza gibi katı diyebilirim.

Saliha dedi ki...

OYACIM ELLERINE SAGLIK..GENCLER BOYLE TADLARI BENIMSEMIYOR GENELDE HAKLISIN..BENDE GENCKEN PEK YEMEZDIM ACIKCASI:)))

ELLERINE SAGLIK..

Adsız dedi ki...

merhaba
Pekmezli kek, değişik bir tadı olmalı. Pekmezi biliyorum ama, elma pekmezi duymamıştım. Sanırım elma aromalı olur. Hem elmalı, hem pekmezli gibi birşey. ellerine sağlık. Tadını merak ettim doğrusu.

Leyla Poyraz dedi ki...

Nefis bir kek olmuş canım..ellerine sağlık..hayırlı cumalar...

minikkusum dedi ki...

canim arkadasim nihayet araniza dondum kismet olursa artik beraberiz
sizleri cok ozledim tekrar gorusmek uzere iyi gunler

Mutfak Havlusu dedi ki...

kuzenim yapmış hatta kekle arası olmayan kayınvalidesi bile çok sevmiş tavsiye etti ben de denemek istiyordum şimdi seninkini de görünce kesinlikle denemeliyim dedim,çok güzel görünüyor.