Ağustos 29, 2007

Türk Gecesi

Fikir ve Evsahipliğini Sevgili Ayşem'in yaptığı Türk Gecesi yemek etkinliği vakti geldi.İki yemek ve iki tarifle katılmayı uygun gördüm,böylece arşivimde bekleyen yemekler azalmış olacak.

ARPA ŞEHRİYELİ KUZU(Dumanı Üstünde)



Pilav için:

1paket arpa şehriye

yarım bardak tereyağ veya sıvıyağ

2.5 bardak sıcak su

Tuz,karabiber

Kuzu sote için:

500 gr. kuzu kuşbaşı

2 kurusoğan

2 yeşil biber

2 domates

1 yemek kaşığı somates salçası

tuz

karabiber

2 defne yaprağı

kuzu eti,soğan ve biberleri düdüklü tencerede 3-4 dk. soteleyip domates ve salçayı ekleyelim.1 bardak sıcak su ve baharatları ekleyerek 25 dk. kadar pişirelim.pilavı hazırlamak için şehriyeleri ve yağı tencereye alalım.Şehriyeler pembeleşene kadar kavuralım.Sıcak su ve tuz ekleyip çok kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirelim.Suyu az gelir ve şehriyeler diri kalırsa biraz daha sıcak su ilavesi yapabiliriz.15 dk. kadar demlenmesini bekleyip servis tabağına alalım .Kuzu etiyle ister yanyana istersek benim yaptığım gibi pilav üzerine dizerek servis yapalım.


SOĞAN DOLMASI

1 kg kuru soğan
2 Su bardağı pirinç
2-3 Domates
yarım su bardağı sıvıyağ
3-4 diş sarımsak
300 gr kıyma
1 çay bardağı su
1 Çay kaşığı karabiber, kırmızı biber, tuz
yarım demet doğranmış maydonoz
1 Su bardağı su

3 kaşık nar ekşisi veya limon suyu
Kuru soğanların kabuklarını soyalım ve kaynamakta olan sıcak suya atalım. 5 dakika sonra çıkarın. Bir bıçakile yan kenarından hafif keserek yaprak yaprak çıkaralım. dolma iç malzemelerini karıştıralım . Dolma içini soğan yapraklarına doldurup rulo saralım ve pişireceğiniz tencereye dizelim.Tüm soğan yapraklarını içle doldurup dizdikten sonra tencereye 3 yemek kaşığı nar ekşisi (veya limon suyu), tuz ve 1 su bardağı suyu ekleyelim Üzerine bir tabak koyalım tencerenin kapağını kapatalım.Kısık ateşte pişirelim.. Afiyet olsun…

49 yorum:

ufukmutfakta dedi ki...

Oya kokusu buraya kadar geldi, öyle hissettim. çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık. Ayrıca bir önceki yazında yayınladıklarında çok güzel olmuşlar.....

serinmavi dedi ki...

Ufuk hoşgeldin canım.Teşekkürler güzel düşüncelerin için.Dolmanın her hali seviliyor bizim ailede :)

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık efendim. Z.yağlı soğan dolmasını çok severim ben. Sevgiyle..

Adsız dedi ki...

O isimsiz benim www.akcahan.blogspot.com

laguer90 dedi ki...

Merhabalar, ellerine sağlık arkadaşım hakikaten dumanı üstünde;)

Bocuruk dedi ki...

Oyacım, ne güzel Türk yemekleri bunlar. Ellerine sağlık:) Soğan dolması hep yapmayı isteyip hala yapmadığım bir yemek. Senin tarifle yaparım artık.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Oya cım; ben ki et sevmem, yemem ama o dumanı varya üstündeki sanki bir anda resimden çıktı burnuma dayandıı... Kokusunu hıssetım resmenn... Ellerine sağlık.. Soğan dolmalarında eminim güzeldirler.. Osmanlı mutfağı ne kadar zengin değilmi??

sevgiler
fidan

pervin dedi ki...

sevgili serin mavi etin kokusunu alır gibi oldum nefiz gözüküyor soğan dolmasını duymuştum hemen denemem lazım of mis gibi yemekler ellerine sağlık sevgiler..

Cafe Gusto dedi ki...

Ayyy Seldacğım neler yapmışsın böyle.Şehriye pilavını çok severiz biz ama üzeri etli falan oooo daha fazla dayanamıyacağım.Açım ben aççççç...

Adsız dedi ki...

iyi günler arkadaşım.hepsi çok güzel görünüyorlar.Ellerine sağlık.Sevgiler

Adsız dedi ki...

http://cisil2006.blogcu.com/

SLM CANIM HOŞ GELDİN SENİN BU YEMELERİNE HASTAYIM BİL CANIM İNSANIN AĞZI SULANIYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM

Unknown dedi ki...

Oya'cım harika görünüyor yemekler. Zaten sitendeki herşeyi öyle güzel fotoğraflıyorsun ki. Eğer izin verirsen blogunu eklemek isterim Sevgiler..

Bir Anne dedi ki...

Sogan dolmasi? Guzel olmali, Ramazan da yaklasiyor, oh ne guzel birbirinden guzel yemekler, deneriz hepsini... Ellerine saglik canim.

Adsız dedi ki...

canım iyi akşamlar gerçekten harika görünüyor yanlış bilmiyorsam çok eski lerden türk mutfağındaolan yemekler hatırlattığın için seni ayrıca kutluyorum maalesef bizler artık bu tarz yemekleri ancak özel misafirlere yapaıyoruz yapabilirsek oda ellerin dert görmesin kendine iyi bak oyumu kullanıp çıkıyorum kime kullandığımı söylememe gerek yok sanırım :)) sevgiler yuxelce.blogspot.com

yaban mersini dedi ki...

oya cnm..o nasıl bir güzellik..arpa şehriyeli kuzu yemeğine bayıldım..şahane görünüyor,ona bakmaktan sogan dolması ile ilgilenmeye fırsat olmadı,kusura bakma cnm.slmlar.

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Oya'cigim,
Dumani ustundekinden alabilirmiyim bir tabak? Ellerine saglik, inanilmaz istah acici duruyor.
Sevgiler.

yemek dedi ki...

Oya, ellerin dert görmesin canım. Görüntüleri bile insanı acıktırıyor.:)
Selametle...

Nukhet dedi ki...

Sevgili Oya

Ben de boyle arpa sehriyeli bir et tarifi ariyordum ne zamanlardir. Ne iyi oldu bu anlatamama. En kisa zamanda denemek istiyorum. Bu arada gercekten bir onceki yayinladiklarinda enfes seyler. Sevgiler

LaMa dedi ki...

Senin dumani ustunde yemeklerin yok mu! Ah ah nasil cani cekmek insanin :)
Ellerine saglik Oya'cigim,
Sevgiler

GANNE dedi ki...

Oyacım ellerine sağlık. Maaşallah valla çok güzel ve değişik iki tarifle katılmışsın etkinliğe. Soğan dolmasının tadını merak ettim. Ben de deneyeyim bir ara. Sevgiler...

Leziz Sofralar dedi ki...

Oya'cim kalp kalbe karsiymis bende senin sitedeydim bir döndüm sen yorum burakmisin:))
yemekler harika her zamanki gibi ellerine saglik canim sevgiler...

Selcen Şenocak dedi ki...

Ellerine sağlık Oya'cığım yemeklerin nefis...
Sevgilerimle.

hayat dedi ki...

Oya'cığım, yemeklerin gerçekten tam Türk etkinliğine yakışır olmuş. Seninde dediğin gibi tam dumanı:) üstünde çok lezzetli yemekler.Ellerine emeğine sağlık canım.
Sevgiyle kal...

Unknown dedi ki...

Tam benlik yemekler. Tatları da görüntüsü gibiyse yemede yanında yat. Bir soğan hayranı olarak,hele de soğan dolması... Kesinlikle denerim. Sağlıcakla kal

Unknown dedi ki...

çok güzel olmuş oya hanım...güzel bir hafta sonu dilerim...

Adsız dedi ki...

canım arkadaşım eline ,yüreğine sağlık...çok güzel yemekler hazırlıyorsun...hem de benim denemeye cesaret edemediğim yemekler:))sunumunda bir harika oluyor....sevgiyle kal:))

Adsız dedi ki...

selam canım müsait olduğunda bloguma bir bakarmısın ,beğenecekmiin merak ediyorum sevgiler

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Oya ne güzel bir görüntü ellerine sağlık ikiside birbirinden nefis görünüyor hele soğan dolmasına bayıldım
sevgiler,selamlar

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Canım şehriyeli kuzu ilk defa duydum enteresan ve çok güzel bir yemekmiş ellerine sağlık.
Sevgilerle...

Minik Kus dedi ki...

Oya, hepsi birbirinden guzel gorunuyor. Sogan dolmasini daha once hic gormemistim. Ellerine saglik :) Bu arada annenden ayrilali cok olmamis, hemen oyle ozledim deme. Biz yilda bir ancak gorusuyoruz :(

Baharcicegi dedi ki...

Dumani üstünde kokusu sanki buraya geldi,yemeklerin birbirinden leziz görünüyor eline saglik,bende blogspota gectim beklerim

bir demet feslegen dedi ki...

Dumanı üzerinde ne güzel bir kare o öyle...Sanki uzanıp alacağım!
Dolma da çok ilginç bir tarif..Ellerine sağlık
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Oya'cim,
alt posttaki tarife ulasamiyorum:(((help me pls...(kizinin yapmis olduguna:)

elay dedi ki...

ellerinize sağlık.soğan dolmasını bir arkadaşta yemiştim ve çok hoşuma gitmişti.şimdi artık ben de yapabilirim.

Adsız dedi ki...

İyi pazarlar canım..Yemekler harika görünüyor hele dumanı tüten offf buraya kadar kokusu geldi..Ellerine sağlık..

www.illedeyemek.com dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok lezzetli olmuştur kesin,olsada yesem zaten herşeye böyle deyip kilolar geliyor:))
Sevgilerimle.....

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Helede dumanı üstünde olunca kokusunu duymamak mümkün değil.Arpa şehriye pilavına bayılırım.Kızının da senin gibi becerikli olduğu anlaşılıyor.Umarım mutfağa olan sevgisi hiç eksilmez ve annesi gibi güzellikler sunar bizlere...selamlar

Adsız dedi ki...

SLM CANIM....
yemekler süper...ellerine sağlık...

benim soğana olan düşkünlüğümü bilirsin...oda tam benlikmiş....
(belki bilmiyosundur...ben çocukluğumdan beri yemedimde...)

canım süpersin...çok öpüyorum seni..

Adsız dedi ki...

Merhaba yemek süper olmuş.Ellerinize sağlık.Tam da etkinliğe uygun olmuş.Sevgiler
www.annemmutfakta.blogcu.com

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Oya'cığım ellerine sağlık. Çok lezzetli görünüyorlar.
Sevgiler,

serinmavi dedi ki...

Yorum ve ziyaretiniz için teşekkür ediyorum arkadaşlar....

Dalgalı pasta için verdiğim linkte sorun olduğunu söylemiş arkadaşlar.

Tarifi ekliyorum hemen.

Adsız dedi ki...

iyi akşamlar canım ziyaretine geldim... çok güzel şeyler eklemişsin paylaştığın için teşekkürler oyacım .. ellerine sağlıkk.. sevgilerrrr

Adsız dedi ki...

iyi akşamlar canım ziyaretine geldim... çok güzel şeyler eklemişsin paylaştığın için teşekkürler oyacım .. ellerine sağlıkk.. sevgilerrrr

Adsız dedi ki...

Selam canım soğan dolmasını görünce rahmetli annannem aklıma geldi.O bulgurdan yapardı bizler çok severdik. seninde ellerine saglık canım benim.
Güzellikler diliyorum

minikkusum dedi ki...

merhaba canim
nasilsin?hic gorunmuyordun
bende sizin tarafa gectim bakalim becerebilecekmiyim.biraz yabanci geliyor ya.insallah alisirim
canim bu sogan dolmasi beni mest etti
coook seviyorum hergun olsa yerim
biz kisin cok yapariz lahana dolmasiyla karisik yapariz.canim cooook cekti kokusu bile geldi.birtane alsam kizmassin degilmi.ellerine saglik

ayseyaman dedi ki...

Serinmavi
Türk Gecesine katılımından, verdiğin destekten dolayı geçte olsa teşekküre geldim.:) Unutmadim daha da gidecegim bir kaç arkadaş var.
Senin de güzel ellerine sağlık canım...Çok teşekkürler
Sevgilerle

canikom dedi ki...

selam...bende bu pilavı yapıyorum ama nedense soğuduktan sonra birbirine yapışıyor.nedeni ne olabilir acaba.tşk edrim

serinmavi dedi ki...

Canikom ,bizde sıcak yenilip sonraya kalmadığı için nedenini bilemiyorum canım,yağı az olabilirmi acaba senin tarifinin?

canikom dedi ki...

yağ oranına dikkat edince ben çok az yağ koyduğum için oluyor sanırım tşk ederim.
siteniz tarifleriniz çok güzel ve özenli..........