Ağustos 16, 2007

Visneli Cheesecake

Malzemeler:
600gr.labne peynir
200ml krema
4 yumurta
1.5 bardak şeker
2 kaşık mısır nişastası
80 gr. bitter çikolata
vişne kompostosu
Taban için:
1.5 paket burçak biskuvi
4-5 kaşık erimiş tereyağ
1 çay bardağı toz fındık



Taban için bisküvileri toz haline getirp erimiş tereyağ ve toz fındıkla karıştıralım.Kelepçeli kalıba bastırarak yayalım kenarlara doğru biraz yuksek bırakıp dondurucuya koyalım.Başka bir kapta peynir, krema , şeker ve yumurtaları çırpalım.Nişastayı ekleyelim.Dondurucudan çıkardığımız kalıba karışımın yarısını dökelim ve vişne tanelerinin yarısınıde serpelim.Kalan karışıma benmari usulü erittğimiz bitter çikolatayı ekleyip karıştıralım ve kalıba yavasca yayalım.Ebru görüntüsünde olacak.Fazla sallamadan ve karıştırmadan 150 C ısıtttıgımız fırında 70dk. kadar pişirelim.Kekin çatlamaması için mutlaka başka bir kap içinde su bulunduralım fırında .Ortası hafif sulu kalabilir soğudukça katılaşacaktır.Pişen keki fırından çıkarmadan soğutalım.

Üst sosu için 1.5 bardak kadar komposto suyunu veya vişne suyuna soğuk olarak 2 kaşık nişasta ekleyip kaynayana ve katışalana kadar pişirelim ,soğuyunca kalan vişne tanelerini ekleyerek kekin orta kısmına dökelim.Buzdolabında 1 gün bekletip servis yapalım.Afiyet olsun....

51 yorum:

Selma Alkan dedi ki...

önçelikle benim sitemi ziyaret etiyin için çok tesekkür ederim
Yapmış olduğun cheescake harika görünüyor eminim tadıda güzeldir sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Agzim sulandi cheesecake'e bakarken.Görüntü muhtesem,ellerinize saglik.Sevgiler,Senem.

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Oya harika bir görüntüsü var. Sevgiler

Adsız dedi ki...

Çikolata ile vişnenin uyumu harika, bir de işin içine peynir girince eminim harika bir tat olmuştur. Ellerinize sağlık, görüntü deçok güzel.

pervin dedi ki...

slm ellerinize sağlık nefiz gözüküyor banada yorum bırakım üzüntümü paylaştığınız için teşekürler sevgiyle kalın. http://tahtakasik.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

canım hayırlı cumalar demek için gelmiştim.kendine iyi bak.selamlar.

MUTFAKTA HOŞ SEDA dedi ki...

Şu suralar canımın istediği tek tat cheesecake ama malesef yapmaya zaman yok inşallah bende yaparım seninki harika görünüyor Oya ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

iyi geceler canım yine süper lezzetler yapmışsın ellerine saglık. buraya yorum yazmayı beceremıyordum ama artık yazabiliyorum :)) kendine iyi bak..

serinmavi dedi ki...

Selma Sen de hoşgeldin sefalar getirdin.Teşekkür ediyorum güzel düşüncelerin için...

Senem teşekkürler canım ziyaret ve yorum için...Sevgiler benden de....

Selda teşekkürler canım...

serinmavi dedi ki...

Naile,gerçekten peynirli kekleri sevenler için çok nefis bir tad oldu.Teşekkürler....
Pervin hoşgeldin canım.Selametle gider gelir inş. oğlun...

Gelibolu17 hoşgeldin canım,teşekkkürler ziyaret be güzel dileklerin için...

serinmavi dedi ki...

Sedacım imkanım olsa da bir dilim tatırabilseydim sana...Çok isteyince olur belki ama bu aralar benimde çok yoğunluğum var .İnş. bir gün olur...Kolaylıklar diliyorum sana da...

Efenaz,seni burada görmek ne güzel,hoşgeldin cabım.Yorum yazma işi biraz karışık görünüyor ama öyle değil aslında :)Teşekkürler ziyaret ve güzel düşüncelerin için....

Adsız dedi ki...

selmahlc
hayırlı geceler dilerim..kekiniz nefis görünüyor..ellerinize sağlık..ayrıca fotoğraf içinde kutlarım..harika resimlemişsiniz..sevgiler

Binnur A. Ö. dedi ki...

harika gozukuyor. ellerine saglık. ben de bugun tiramisu yapmayı düsünüyorum ama bilmem bu kadar isin arasında nasıl basarırım. sabahtan beri ortalık toplamakla mesgulum. izmir2den annem gelecek. saat 2 olmus hayret.
burada ne isin var dersen. mola :)
bir de sayfama gelip mısır hikayeni not etmissin ya, merak ettik esimle, mısırları kurtarabildin mi??
sevgiler.

etki alanı dedi ki...

Notunuzu nice sonra gördüm.iyi geceler notu sabah görüldü.Çok özür dilerim.Cevap yazayım dedim,elime gözüme bulaştırdım.
Doğal olarak yapamadım tabii ki.Kızım faydalanıp geliştirmem için yenilikler yapıyor ,ama ben ...
Yine güzel yapımlar ve özellikle fotoğraflar muhteşem.
Kutlarım.
Tütü

Adsız dedi ki...

Canım merhabalar,
ziyaretine çok teşekkür ederim....
Cheesecake harika olmuş elerine sağlık nefis görünüyor ayrıca misafirlere hediyelerinde çok anlamlı :))
Sevgiler canım....

yaban mersini dedi ki...

herkes sevmiyor ama ben cheesecake e bayılıyorum,bu da çok güzel görünüyr.ellerine sağlık cnm.selamlar.

NiNo dedi ki...

super olmussssssssssss ellerıne saglık canım goruntuye bayıldım ekrana yapıstım :D

Unknown dedi ki...

Merhabalar canım.Nasılsın? Bu ne güzellikk??maşallah.Çarpıldım resmen.Super olmuş canım,ellerine sağlık.

Hülya dedi ki...

Peykeki çok seviyorum ben ama seninkine aşık oldum resmen;)Nasıl fotoğrafladın bilemiyorum ama üzerinde minik pırıltılar oluşmuş.Sihir gibi;))
Hani Şeker Kız Candy çizgi filmlerinde çiçeklerin falan üzerinde pırıltılar olurdu ya işte öyle...

Hayal alemi gibi.Daha ne dyeyim...
Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

canım sayfanda herşey harika ellerine sağlık ..kahvaltı sofrası da bir harika bayıldım...sık sık uğrayacağım...ziyaretine de teşekkürler
http://maviay12.blogcu.com/

Adsız dedi ki...

CANIM ELLERINE SAGLIK PASTAN HARIKA GORUNUYOR
BENDE BU CESIT PASTALARA BAYILIYORUM
EN KISA ZAMANDA DENIYCEM
SEVGILER:NURCAN
www.yenitadlar.blogcu.com

Unknown dedi ki...

valla diyecek tek şeyim var: aman yarabbim, o ne güzellik...oya hanım elinize sağlık, çok güzel olmuş...

serinmavi dedi ki...

Selma teşekkür ediyorum düşüncelerin için....

Binnur hoşgelgin....Teşekkürler düşüncelerin ve ziyaretin için... Büyükşehirde doğmanın ve yaşamanın verdiği bir duygu olsa gerek her ne kadar ineklerden korksam da ,emek verdiğim ve hergün büyüdüğünü zevkle izlediğim mısırlarımı yediklerini görmek beni cesaretlendirdi ve kovaladım bir kaç defa. böylece mısırlarımın büyüdüğünü gördüm ve hasatıda yaptık.Biraz acemilikten olsa gerek pazardakiler kadar büyük ve gösterişli değillerdi ama ne tarım ilacı ne de gübre içerdikleri için çok güzellerdi.En verimli yetiştirdiğimiz sebze ise biber ve salatalık oldu....Sevgiler benden de...

serinmavi dedi ki...

Tütü teşekkürler canım ziyaret ve yorumun için....

Yıldız teşekkürler canım beğenilerin ve ziyaretin için....

Süheylacım herkes sevmiyor düşüncene katılıyorum ...Mesela ben ve ablam çok severken kızkardeşim ''bana hitap etmeyen bir tad''diyerek çok da sevmeden tadıyor....Selamlar...

serinmavi dedi ki...

Nihan teşekkürler canım....

Nazlı teşekkürler düşüncelerin için...

Hülyacım güzel düşüncelerin için teşekkürler.O pırıltıları ben de çok seviyorum.güneşin altında çekince kendiliğinden oluyor bu pırıltılar...

serinmavi dedi ki...

Maviay ziyaret ve yorumun için teşekkürler ,ziyaretin beni çok sevindirir.....

Nurcan teşekkürler güzel düşüncelerin için....

Yeşilkivi hoşgeldin canım,teşekkürler güzel düşüncelerin için....

lezzetlilerim dedi ki...

BU NE GÜZELLİK IŞIL IŞIL PARLIYOR ELLERİNE SAĞLIK. CANIM SENİ LİSTEME EKLİYORUM MUSADE EDERSEN AYRICA ZİYARETİN İÇİN TEŞEKKÜRLER.

Adsız dedi ki...

Süper yaa, ben de kendımı cheesscake furyasına kaptırdığım şu zamanlarda tam denemelık bır tarıf:)) Ben de acaıp yoğunum ama mutlaka bır yolunu bulup denemek ısterım.. Ellerine sağlık..
sevgıler
fıdan

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Serin Mavi'cigim,
Agzimin suyu akmadi desem yalan olur, ellerine saglik bu nasil bir manzara.
Bu arada ben 3 gun once dondum, artik bol bol gorusmek umidiyle sevgilerimi yolluyor iyi bir hafta diliyorum.

Adsız dedi ki...

Canımcım nasılsın? yine harikalar yaratmışsın :) Bir günde yayınladığın tarif ve görüntü kötü olsun imkanı yok hepsi birbirinden güzel çok öptüm seniii.

Özlem'den Sevgiler...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

canım senin sayfana ne zaman yorum yazsam gönderemedim kaç sefer aynı sorunu yaşadım inşallah bu sefer gönderebilirim herzamanki gibi çok seçici ve lezzetli
görüntüler ellerine sağlık canım sevgiler

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Oya muhteşem bir görüntü olmuş ellerine sağlık eminim tadı da bir o kadar güzeldir.
sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Merhaba
Üzerindeki ışıltılar ve ortadan akan sos herşeye değer =)
Ellerine sağlık.
www.lezzetavcisi.net

Bir Anne dedi ki...

Harika bir goruntu. Kizimla agzimizin suyu aka aka seyrettik, ellerine saglik canim.

Adsız dedi ki...

canim merhaba nasilsin saglikli mutlu güzel günler diliyorum sevgiler sanong

Adsız dedi ki...

Selamün Aleyküm,
Bugünlerde,yıllar evvel Hüseyin Turan'ın seslendirdiği ve dört gün evvel Muazzez Ersoy söylüyorken TV'den kaydettiğim "Gurbet Kuşları" şarkısını dinliyorum.
Hislenmemde Fatma Kevser hanımefendi hazretlerinin hasreti mutlaka eserden daha etkili,ancak
bir zamanlar insanlar daha masum,hisleri daha samimi imiş diye düşündüm.
"Somon Şiş" konusundaki talebimiz askıda kaldı anlaşılan.
"Vişneli Cheesecake" için söylenecek şey;görüntüsü "HARİKA". Tadı için ise ancak tahminde bulunabilirim,"Görüntüsüyle Müsemmadır herhalde".
Ellerinize sağlık,Allah'a emanet olun.

yemek dedi ki...

Oya'cığım bu ne güzel birşey böyle. Değişik ve çok şık olmuş, ellerine sağlık canım.
Uzun zamandır peykek yapmıyorum, peykek aşkımı kabartacaksın.:)
Selamlar...

Calimero Mutfakta dedi ki...

uff.. son derece istah kabartiyor.. olsa da yesek:) ellerine saglik

aslıı dedi ki...

Cheescake harika görünüyor ellerine sağlık en kısa zamanda denemek isterim. Görüşmek dileği ile...

Adsız dedi ki...

Oyacim cheesecake visnenin verdigi mayohos tadiyla nefis olmustur ben cok severim mayahos tatlari,eline saglik

Unknown dedi ki...

Oya'cim,
MAsallah ben yokken neguzel seyler yapmissin.Seni gormuyorum msn de.Goruselim ins.Operim canim.

GUlenay

chocolate cook dedi ki...

süperrr :) mükemmel görünüyor bu arada hürriyet gazetesinin pazar ekinde arman kırım 2 haftadır harika peynir keki tarifleri ve teknikleri yayınladı. önümüzdeki pazar alabilirsin ablacim, bir kaç yeni peynirkeki tarifi daha verecekmiş :) öptüm.

Bu arada yeni headderin da çok cicik olmuş, kesinlikle bir daha yenilemek istersen bu vişneli peynir kekinin resmini kullanmalısın :) süper görüntü..

serinmavi dedi ki...

Azize hoşgeldin canım,telşeküürler ziyaret ve güzel düşüncelerin için.Elbette ekleyebilirsin ben de eklerim inş.

Fidan fırsat bulursan dene,cheesecake sevenler için güzel bir lezzet daha...

serinmavi dedi ki...

Aybike,evine hoşgeldin cabın.güzel bir tatil olduğuna eminim.Vatan toprağından daha güzel ne olabilir ki....Sevgiler....

Özlem hamdolsun iyiyiz hepimiz,okul yaklaşıyor tatil bitiyor hemn anneler biraz sevinirken çocuklar üzülür gibi :)Blog sayesinde fotoğraf çekmeyi daha bir sever olduk ailece.Çocuklar da bir kaç poz çekmeden bırakmıyor makineyi :) Sevgiler...

serinmavi dedi ki...

Gül bu defa olmuş tebrikler :) yine beklerim teşekkürler :)

Serpil teşekkürler canım güzel sözlerin için.Etkinlik konusunu çok beğendim,başarılar ve kolaylıklar diliyorum şimdiden....

serinmavi dedi ki...

Nihal pırıltıları biz de çok beğendik:) teşekkürler güzel yorumun için....

Nurgül blog gezmenin de böyle bir dezavantajı var sanırım,insan hemen mutfağa koşup denemek veya birşeyler atıştırmak istiyor :)Teşekkürler ziyaretin için....

serinmavi dedi ki...

Sanong teşekkürler canım güzel dileklerin için...Seni burada görmek ne güzel...

AleynaweAleykumEsSelam Turkmen Pusat,Gurbet kuşları ortaokul yıllarımda duyduğum ve çok sevdiğim bir parçadır.Bu parça ile hislenmenizde Fatma Kevser Hanım'ın yokluğunun etkili olduğu düşüncesini diğer etkene tercih ediyorum sanırım.Somon şiş konusunda ki talebiniz için ise ''Çıkmadık candan umit kesilmezmiş'' demeyi uygun buldum.Ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için teşekkürler.

serinmavi dedi ki...

Lavantin,yurtdışında çok daha alışılmış bir lezzet peykek(bundan sonra bu isimi kullanacağım).Almanya'da yaşayan ablam quarklı bir kek yapıyor o aklıma geldi birden.Selamlar canım...

Calimero bende bir çok yemek fotoğrafını görünce ''Olsa da yesek'' diye düşünüyorum,böyle bir teknoloji olabilir mi diye de içimden geçiriyorum bazen :)Teşekkürler ziyaretin için...

serinmavi dedi ki...

İven ,teşekkürler canım güzel düşüncelerin için...


Öznur ,ben de çikolata ve ekşimtrak tatları beraber seviyorum.Çikolatanın yakıcılığını azaltıyor gibi...Teşekkürler ziyaretin için....

serinmavi dedi ki...

Gülenaycım çok az msn kullanıyorum bu ara hatta pc başında bile çok kısıtlı zamanlarda bulunuyorum.Yakınn zamanda görüşürüz inş.

143,verdiğin bilgi işime yarayacak sanırım,teşekkürler canım....Pankekli fotoğrafı ben de çok beğendim sıkılana kadar kalsın bakalım:) teşekkürler ziyaret ve güzel düşüncelerin için,yine beklerim :)

Adsız dedi ki...

Canım kandilin mübarek olsun.1 senelik kaderin belirlendiği , edilen dualarla gelecek belaların geri alındığı bu gecede Allah sana ve sevdiklerine hayırlı yazgılar yazsın.
Berat kandilinin feyzi rahmeti senin ve sevdiklerinin üzerine olsun...
Cheesecake nerede olsa mutlaka yorum birakmaliyim, zira en cok sevdigim bir pastadir, ellerine saglik.