Ağustos 27, 2007

Haftasonu Mutfağından

Haftasonu mutfağımız yeni tarifleri deneyerek oldukça yoğun ve renkli geçti.Yukarıdaki yoğun çikolatalı tarif sevgili Burçin'den alındı.Burçin'de Burcu'dan almış.Çikolata sevenler için mutluluk verici bir lezzet oldu.Tabii ben bir kaç malzeme değişikliği yaptım .Mesela bittter yerine kazımalık ganaj kullandım.Ve elimde fazladan iki yumurta akı olduğundan onları da ekledim zayi olmasın diye.Size orjinal tarife sadık kalmanızı öneririm.Ben karışımı hazırladıktan sonra iki farklı şekilde pişirdim.Yıldız kalıp ve muffin kağıtları kullandım.Benim muffin kağıtlarındaki kekim Burçin'in yaptıkları gibi çatlak olmadı ama sanırım kullandığım yumurta akı ile alakalı.Yinede tadı güzeldi.
Bu dalgalı kek ise kızımın marifeti.Benim pc den kalktığım bir sırada açık olan sayfalara bakarken keki bulmuş.''Anne yapabilirmiyim''dediğinde ''Mutfağı dağınık bırakmamak şartı ile evet ''dedim.Doğrusu beklediğimden daha güzel bir kek oldu.evde vişne olmadığından dondurulmuş frambuaz kullanıldı pastada.Görünüş ve yapım aşamaları olarak daha önce yaptığım Donauwellen tarifini anımsattı bana.Haftasonu bizimle beraber olan kızımın iki dayısı ve eşim çok beğendi.Hatta eşim''Hayatımda yediğim en güzel çikolatalı pasta'' diyerek kızını motive etmeyi de unutmadı :) Denemek isteyenler için tarif burada
Orjinal Tarif:

1 paket margarin, 1,5 bardak şeker, 6 yumurta, 1 kabartma tozu, 1 vanilya, 2 kaşık kakao, aldığı kadar un, 100 gram donmuş vişne. margarin ve şeker krema gibi oluncalık çırpılır,yumurtalar katılır,k.tozu,vanilya ve kekten biraz koyu olacak kadar un katıp çırpılır.yağlanmış dikdörtgen kalıba yarıdan fazlası dökülür,vişne dizilir,kalan hamura kakao,az süt katıp çırpılır vişnelerin üstüne yayılır,200 derecede pişirilir. KREMA 2 vanilyalı puding, 750 ml. süt, 3 kaşık şeker, 100 gram margarin devamlı kariştırarak pişir,ılınınca soğumuş kekin üstüne yay. ÇİKOLATA SOS 1 paket çikolata sos, 2 bardak süt ile pişir soğuyunca pastanın üstüne yay,çatalla dalga şekli yap.

Bu Berlinerler de bana ait.Son katıldığımız davette yediğimiz berlinerler takılmıştı aklıma ''Acaba evde yapabilirmiyim?'' diye.Kısa bir araştıma ile Portakalağacı'ndaki yorumlar arasındaki Sevgili Ayşen'in tarifine ulaştım bir kaç püf noktası ile beraber.Öncelikle hamur bardak ile kesilirse daha iyi sonuç alınıyor. Ben hem elimle hem bardakla denedim ve bu sonuca vardım.Hamurun mayalanma sürelerine dikkat etmek gerekiyor.Kızartırken de bol ve kızgın yağ kullanılmayacak.Yağ bir hamurun bir yüzünü kaplayacak kadar olacak ve orta hararette pişirilecek. yoksa hemen yüzey kızarıyor ve içleri hamur kalıyor.Orjinal berliner de olduğu gibi içine marmelat sıkmayı denedim duy kullanarak ama olmadı.Bende ortasını kesip içine sürdüm.Çayın yanına yakışan güzel bir lezzet oldu.Oradaki tarifi aynen aktarıyorum:

BERLİNER Hamur için:4,5 su bardağı un (500 gr)1 çorba kaşığı kuru maya (17 gr)1 su bardağı ılık süt (200 gr)1 adet yumurta sarısı2/3 kahve fincanı toz şeker (35 gr)1,5 çay kaşığı tuz (1.5 gr)tereyağ (75 gr)İçine:1 su bardağı elma marmelatı, kayısı, böğürtlen veya istediğiniz tür reçel
Mayayı ılık süt içerisinde eriterek, ortasını çukur şeklinde açtığınız unun ortasına dökün ve 10 dk. kadar bekleyin. Bu arada yumurtaları şekerle çırpın, tuzu ve erimiş tereyağını da katarak çırpmaya devam edin. Bu karışımı mayalı una karıştırarak yumuşak bir hamur şeklini alıncaya kadar yoğurun. 20-25 dk. sıcak bir yerde dinlendirdikten sonra her biri 40 gr' lık yuvarlak parçalara ayırın. Hamur parçalarının üzerine biraz bastırıp, unlanmış bir zemine dizin. 30-40 dk. Dinlendirdikten sonra kızgın yağda kızartın. Yağın içindeki hamurlar renk alınca bir kevgir ile ters yüz edilip diğer yüzlerini de pişirin. Soğuduktan sonra her birinin içine ince duy takılmış torba ile istediğiniz iç malzemesi sıkın (veya ortasından keserek içi malzemeyle doldurun ve kapatın) Üzerine pudra şekeri veya tarçınlı şeker serpilir.





36 yorum:

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Oya'cığım - Ne güzel görüntüler bunlar böyle. Bir geldim sayfana içim açıldı. Ellerine sağlık. Nefis olmuşlar nefisss.
Berat Kandilini kutluyorum.
Sevgilerimle,

Bir Anne dedi ki...

Masallah, ne kadar hos goruntuler bunlar boyle. Hayirli Kandiller bu arada:)

Saliha dedi ki...

ooooooo hrıka olmus bunlar oyacım ya ellerıne saglık..tabııkı kızınında:))kandılın mubarek olsun aılecek huzurlu ve mutlu yıllar dılıyorum..sevgılerle...yenı sayfamı actım artık ıstanbulhavasına yazmayacagım beklerım:))http://binbircesni.blogspot.com/

Müge Hüner dedi ki...

Oyacığım,
tariflerin hepsi birbirinden güzel olmuş, saat 17,00 itibariyle baktığım için, çayın yanına hangisi olsa güzel olurdu şimdi diye düşündüm. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

berat kandilini kutlarim,hayirlara vesile olsun insallah.
emel/turkserecepten

NiNo dedi ki...

canim enfes olmuslar ya ellerine saglik bak bak doyamadim kandilini kutlarim

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Kızınızın da sizin de ellerinizie sağlık tablo gibi güzel gözüküyor .
Hayırlı kandiller dilerim canım...

pervin dedi ki...

bugün ellerinizi herzamankinden daha çok açın,avcunuza melekler gül koysun,yüreginiz coşsun.berrat geceniz hayırlara vesile olsun. http://tahtakasik.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık,leziz görünüyorlar.kandiliniz mübarek olsun.
http://makarnacik.blogcu.com

Damak Tadı dedi ki...

Oya'cığım,
Ne kadar güzel görüntüler bunlar böyle canım.Baktıkça içim açıldı birden.Ellerinize sağlık,afiyetler olsun.
Sevgilerimle.

ladybird dedi ki...

Guzel tarifler.. Ellerine saglik. Kandilin mubarek olsun.

bir demet feslegen dedi ki...

Hepsi de çok hoş görünüyor, ellerinize sağlık. Kızınıza bir motive de benden; en güzeli onun ki olmuş :) Anneden feyz aldığı belli..
Sevgiler

Adsız dedi ki...

______ @__ @______ __ @__ @_ __
____ @______ @______ @______ @___
___ @_________ @__ @_________ @__
___ @___________ @__________ @__
____ @______KANDiLiNiZ_____ @__
_____ @______MÜBAREK_____ @_____
______ @_____OLSUN______ @_____
________ @_____________ @_______
___________ @________ @_________
_____________ @____ @___________
________________ @____________

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Oya'cigim,
Hepsi ne kadar guzel gorunuyor, eline koluna saglik.
Kandilini kutluyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

Harika bir haftasonu gecirdiginiz belli,hele de kizinin yaptigi....Bayildim,ellerinize saglik.
Mübarek Berat Kandiliniz de hayirlara vesile olsun canim,sevgiyle ve dostca kalin.

Adsız dedi ki...

canım arkadaşım uzun zamandır görüşemedik.özledim seni.ellerine sağlık nefis olmuş.bu arada seninde geçmiş kandilin mübarek olsun.sevgilerle...

Adsız dedi ki...

canım arkadaşım uzun zamandır görüşemedik.özledim seni.ellerine sağlık nefis olmuş.bu arada seninde geçmiş kandilin mübarek olsun.sevgilerle...

yaban mersini dedi ki...

cnm..çok güzel görünüyor hepsi..ben berliner tarifine takıldım.denemek istiyorum ama miktar çok gibi .azaltmam lazım.slmlar.

Gül Nur dedi ki...

Boynuz kulağı geçecek galiba:)

Unknown dedi ki...

Merhaba..Geçmiş berrat kandiliniz mübarek olsun.AYYY bu görüntülere ben bayıldım.Bir birinden güzel tarifler..mmmmm ....nefiss..Muhakkak deneyecem.Sevgiler..

serinmavi dedi ki...

Ziyaret , güzel düşünceleriniz ve iyi dilekleriniz için çok teşekkkür ediyorum arladaşlar....

iremmm dedi ki...

aman da aaamann...

bayıldım ben bu guzellig..hemen tarif aliiiip,yapiyorummm ;)



ellerine saglik...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba, tavuk köfteleriyle ilgili güzel yorumunu görünce bende hemen sana geldim ve cok, cok güzel dalgali bir kek ve Berlinerler gördüm. Bunlarin hepsi alman tatlilari/pastalari. Cok basarilisin, hele o dalgali kekin parlakligi yok mu. Mmmmhhhh, ellerinize saglik kizininda seninde. Tekrar görüsmek isterim seninle. Hoscakal, selam ve sevgiler. Kevser

Simone dedi ki...

Olá!
Debtor for the visit.
He always comes back

Unknown dedi ki...

Oya harika gorunuyor hepsi.Kizinin denemesine bayildim dogrusu.MAsallah ailecek olayi asmissiniz.Yani bu guzel tariflerden sonra biz bloga ne koysak bos gibi:)

sevgilerimle

Nalan Kaplan dedi ki...

Oya'cığım her şey mükemmel görünüyor ,mudcake benimde denemeyi düşündüğüm bir tarifti bugünlerde ikinizinde ellerinize sağlık !

Selcen Şenocak dedi ki...

Sevgili Oya hepsi mükemmel görünüyor senin ve kızının ellerine sağlık canım sevgiler...

Adsız dedi ki...

Canım Oya, nefis görünüyor tariflerin hepsi..

Birbirinden lezizler...

Hele berliner ...offf :)

Ellerine sağlık.

Afiyetler olsun sizlere...

sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba canım...senin tariflerine bayılıyorum..kızının yaptığı kek çok şık..ikinizinde eline,yüreğine sağlık.....sevgiler:)

Leziz Sofralar dedi ki...

Günaydin Oya'cim,hafta sonu mutfaginda senlik varmis hepsi birbirinden nefis görünüyor masallah kizinin kekide harika olmus onunda seninde ellerine saglik canim sevgiler...

serinmavi dedi ki...

Teşekkürler beğeni ve güzel düşünceleriniz için :)

Adsız dedi ki...

Annesi gibi kizi da marifetli masallah.Her ikisi de cok güzel olmuslar,ikinizin de ellerinize saglik canim.

Adsız dedi ki...

Oya'cım ellerine sağlık hepsi birbirinden güzel görünüyor. Hele arpa şehriyeli dumanı üstünde tarifin mükemmel. Bende bi zamanlar böyle bir tarif yayınlamıştım. Ben bu tarifi Ankara tava olarak ta biliyorum gerçekten çok güzel oluyor. Ellerine sağlık arkadaşım...

Özlem'den Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba bu benim ilk yorumumhepsienfes gözüküyor özellikle kızınızın pastasına bayıldım ama tarif sayfasına ulasamıyorum yardımcı olursanız sevinirim.Elerinize sağlık..
ŞüKrAn..

banu kırmızıgül dedi ki...

ellerıne saglık canım tarıflerıne bayıldım . sevgıler..

Melike dedi ki...

Ellerinize saglık, goruntuler ıstah acıcı :)