Nisan 13, 2007

Ev İskenderi


Evde İskender yapmak hem çok lezzetli hem çok kolay.Gerçek İskender dönerden yapılır elbette ama kebabçıların bile döner kalmadığında ''Adana kebabdan yaptıralım mı ?''dediklerini anımsıyorum.Dondurucuda Dana antrikottan hazırladığın döner varsa eğer onu kullanarak yapıyorum bu iskenderi.Bu defa bu yemek doğaçlama ortaya çıktı.Amacım orta yağlı kıymadan Kilis Tava'' hazırlamaktı.Son anda dondurucu da daha önce kebablardan kalan pide aklıma gelene kadar.Zaten sosunu hazırlamakta çok kolaydı.Yanında servis ettiğim yoğurdu da ben mayalamıştım,kaymakları resimde bile oldukça belli olmuş.Hafta sonu Silivri gezimizde aldığımız gerçek süt ile mayalamıştım.,yemeğin yanına çok yakıştı.

Malzemeler:
500 gr. orta yağlı kıyma(koyun&dana karışık)
2 orta boy minik doğranmış kuru soğan
4 diş sarımsak
2 sivri biber
1 kaşık biber salçası
1 çaybardağı minik doğranmış maydonoz
tuz
karabiber
kırmızı biber
kimyon
3 adet kebab pidesi
Sos için:
2 yemek kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı tereyağ
1 yemek kaşığı tepeleme un
tuz
2 bardak su
Yapılışı:
Kıyma ve diğer malzemeleri 5 dk. yoğuralım.teflon tepsiye1 parmak kalınlığında elimizle bastırarak yayalım ve 200C ısınmış fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.Tepsiye çıkan yağları süzdürüp ayıralım.Başka bir minik tencerede tereyağını eritelim domates salçasını ekleyip biraz çevirelim,unu ekleyelim karıştırıp hemen sıcak suyu ekleyelim.Tuz atalım ve 10 dk. kadar kısık ateşte özleşmesi için kaynatalım.Çok koyu olursa biraz su ekleyebilir, kıvamı sulu gelirse un miktarını arttırabilirsiniz.Pideleri minik karelere keselim,ısıya dayanıklı servis kabımızın tabanına yayalım.Üzerine 3-4 yemek kaşığı erimiş tereyağ gezidirip karıştıralım 3-4 kaşık salçalı sosdan gezdirelim sıcak fırına verelim.Ekmekler ısınırken fırından çıkardığımız kebabları minik karelere bölelim ve ısınan pidelerin üzerine yayalım üzerine bolca sos ve isteğe göre yine eritilmiş tereyağ gezdirelim,yoğurtla beraber soğutmadan servis yapalım.Afiyet olsun.....

1 yorum:

WomenTuana dedi ki...

Bloğunuz çok şirin ve birbirinden nefis tariflerle dolu. Keşke tok karnıma gezseydim burayı. :))) Bayağı iştahım açıldı ve iyice acıktım. Ellerinize sağlık.

Not: Ben cimcimes'in annesiyim. Benim bloğa da beklerim. Sevgiler.
http://womentuana.blogcu.com/