Aralık 12, 2006

Süleymaniye Çorbası

Bu defa bir çorba tarifiyle beraberiz.Bu çorbayı ben İstanbul Süleymaniye'de ki Darüzziyafe Türk mutfağı'nda yedim ve çok beğenmiştim.Mimar Sinan tarafından yapılan Süleymaniye camii'nin külliyesinden olan ve Osmanlı zamanında ziyafet salonu olarak kullanılan mekan günümüzde yine Osmanlı yemekleri ile hizmet vermekte.

Tarif Defteri'nde Yelda arkadaşımın eklediği çorbayı okuyunca bunun o tarif olduğunu hemen farkettim ve hemen uygulamaktan alamadım kendimi.
Pazar günü yapılan ve yenilen çorba aile üyelerinden tam not aldı.Yemek konusunda mızmızlık yapan küçük oğlum bile beğendi )
Hatta büyük oğlum''Anne bu çok vitaminli bir çorba gibi duruyor'' diyerek olayı çözdü)
MALZEMELER: 2 su bardağı kırmızı mercimek 2 tutam ıspanak veya pazı 50 gr. tereyağı 3 diş sarmısak 1 adet havuç 1 adet domates 1 adet kabak tuz karabiber 3 bardak kemik suyu 4 bardak su 2 yemek kaşığı un 150 gr. kıyma YAPILIŞI: kırmızı mercimeği haşlayıp süzün..ayrı bir yerde havuç,patates,kabak,domates,soğan ve sarmısakları rendeleyip ıspanakları da küçük doğrayıp hepsini tereyağında kavurun.. daha sonra üzerine 3 bardak su ekleyip pişirin..bu arada başka bir tencereye yağ ve un koyup iyice kavurun..bir bardak su daha ekleyip mercimeği ,sonra kemik suyunu ekleyip bir süre daha kaynatın..içerisine kavurduğunuz sebzeleri de ekleyin..çorba pişerken kıyma karabiber ve tuzla minik köfteler yapın ve biraz tereyağında köfteleri çevirin..kızarmış köfteleri kaynayan çorbaya ekleyip 10 dk. kadar daha pişirin.

Ben yeşil sebze olarak ıspanak kullandım.Un eklemeyi unutmuştum,daha sonra küçük tavada az yağla unu çevirip ekledim ,tad da değişiklik olmadı)

Hiç yorum yok: