Aralık 13, 2005

Kedidili Pasta

Portakal Ağacı'nda gördüğüm ve daha sonra Tarif detferi'nde okuduğum bir tarifi uyguladım ve sizlerle paylaşmak istedim.
Görünüşü zor gibi görünse de yapması hiç zor değil,ve tadı çok güzel.
Tadanların fikri öyleydi :)



LABNELİ,NUTELLALI PASTA

MALZEMELER:
400gr kedidili (pasta altı)
2 su bardağı ılık su
2 çorba kaşığı granül kahve
2 poşet krem şanti
1 su bardağı süt
1 küçük kutu nutella
1 paket labne peyniri
süslemek için:
damla çikolata
kakao

YAPILIŞI:
Ilık su ile garanül kahveyi karıştırın.
Kelepçeli kek kalıbının kenarlarına streç film döşeyin.
Bisküvileri teker teker ıslatılarak dik olarak kalıbın kenarlarına yan yana döşeyin,yana döşeyeceğiniz bisküvileri kahveli suda alt kısımları ıslanacak kadar batırın ve çok kısa tutun karışımın içinde.Kedidili sünger gibi hemen çekiyor sıvıyı ve dik olarak durması zor olur..Ben bisküvileri biraz ucundan keserek küçülttüm kalıba uygun olsun diye,


yoksa kremasını iki ölçü yapmam gerekecekti kalıbım büyük olduğu için.
Yine kahveli suda ıslatarak bir kat da altına döşeyin.
Ayrı bir kapta süt ile şantiyi çırpın. İçine labne ve nutella ekleyip tekrar çırpın.sırasıyla bir kat bisküvi bir kat krema döşeyin. Bu işleme krema bitene kadar devam edin.


En üste kremayı sürün, üzerine damla çikolataları serpin, en son kakao serpin. 1-2 saat dolapta beklettikten sonra hazır olacaktır,ben bir gece beklettim. Kelepçeli kalıptan çıkartın. dikkatlice streç filmi çıkartın. pastayı kurdela ile bağlanarak süsleyin. Ben süsleme de fıstık kullandığım içim yeşil kurdela tercih ettim,değişik alternatifler kullanmak size kalmış :)

Hiç yorum yok: