Ekim 24, 2008

Muhteşem Parmak Çörek

Bu nefis çöreklerin tarifi Sevgili Yeşim'e ait,sıklıkla yaptığım ama fotoğraflamadığım bir tarifti,şimdi fotoğrafları çekilmişken eklenme sırası geldi..Ben üzerine susam serpmedim hamuruna çörek otu ekledim bolca,ve 3 farklı şekil kullandım.5çaylarında ,çocuklarımızın beslenme çantalarında ve kahvaltı sofralarında yenilecek çok leziz bir tarif, teşekkürler Yeşim.
MALZEMELER;
· 1 çay bardağı yoğurt
· 1 çay bardağı şeker
· 1 çay bardağı sıvıyağ
· 125 gr erimiş margarin
· 1 çay kaşığı tuz
· 1 tatlı kaşığı mahlep
· 1 paket kabartma tozu
· aldığı kadar un
· üstünü bulamak için yumurta akı ve susam
YAPILIŞI
Bütün malzemeleri ekleyerek hamurumuzu orta yumuşaklıkta yoğuruyoruz.Tezgahımızda ınce rulolar yapıyoruz ve parmak boyutunda kesip önce yumurta akına sonra susama batırıp 180 C üzerleri hafif kızarana kadar pişiriyoruz.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

oyacım ellerine sağlık canım ay o minik arıyı da sevsinler:)çok şeker..

yeşim dedi ki...

oyacım ellerine sağlık çok güzel olmuşlar...değişik şekilllerde yapmanda çok güzel fikir. bende en kısa sürede yapıp ekliycem....ellerin dert görmesin arkadaşım...ziyaretinede çok sevindim...herzaman beklerim. çok öptüm sevgiler....yetur-yeşim

inci dedi ki...

canım yine misler gibi tarif eklemişsin,ellerine sağlık...sevgiler..

Selma Alkan dedi ki...

Merhaba Oya abla ellerine saglik..genelde evde cayin yaninda kesinlikle pasta yada cikolata tuketiyoruz ama senin corekler nefisss gorunuyor..sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

ne şık bir sunum,renklide.

yemek dedi ki...

Alttaki börege bayildim, önce onu belirteyim.
Bu cörekler biraz anne, teyze cörekleri gibi mi olmus? Evet onlarin tadina benziyordur, yani yapmali ve gecmisi özlemeye devam etmeli...

Sevgiyle...