Ağustos 13, 2008

Antalya Gezimiz ve Olympos'ta Sucuk Keyfi

Yazıma bu eşsiz güzellikteki Kurşunlu Şelalesi fotoğrafı ile başlamak istedim.Hem yaz hem de Antalya tatili araya girince bloga yazmaya fırsatım olmadı.1 yıldır Antalya'da yaşayan ablamın ısrarlı daveti sonucu ani bir kararla yola çıktık.Tatil bittiğinde geldiğimize değdi diye düşündük açıkçası.

Bu tatilimiz diğerlerinden farklı olarak tarih ve kültür gezisi gibi oldu.Çocuklarımın ülkemizin tarihi zenginliklerini ve doğal güzelliklerini tanıması açısından çok iyi oldu bu tatil diye düşünüyorum.Ablamın evi Antalya merkezde,hem Side tarafına hem de Kemer tarafına gidebilmemiz kolay oldu bu açıdan.

Daha önce 2-3 defa gitme imkanım oldu,Her defasında farklı güzelliklerle karşılaşmak mümkün Antalya'da.Zaten bir tatilde bütün güzellikleri tarihi eserleri gezebilmek mümkün değil sanırım.Bizim de aklımızda olan ama gezemediğimiz thermessos,phaselis,adrasan ,kekova gibi yerler kaldı.Onları ve diğer görülecek yerleri ablamın öncü gezi yaparak keşfedip bizim de seneye göreceğimizi düşünerek ayrıldık Antalya'dan.

Bu yukarıdaki güzellikte yine Kurşunlu Şelalesinden.

Yukarıdaki fotoğraf Çıralı Beydağlarındaki Yanarateş.Yanarateşe ulaşmak biraz meşakkatli doğrusu.Olympos milli parkına gelip biletimizi aldığımızda görevli ''1 km kadar dağa tırmanmanız gerekiyor''deyince yanımızda çocuklar olduğunu düşünerek biraz tereddüt ettik doğrusu.Ama sucuk pişirmeyi ve bu değişik doğal oluşumu görmeyi kafamıza koyduğumuzdan dolayı vazgeçmedik ve 1 km ve 280 basamak olan yolu nefes nefese kalarakta olasa tırmandık.Sonuçta şu yukarıdaki gibi eşsiz bir manzara,yanar ateş gibi değişik bir jeolojik oluşumu görme ve nefis sucukları tatma imkanımız oldu.

Gezdiğim yerler arasında en beğendiğim ve ilginç gelen Olympos antik kenti ve yanarateş oldu doğrusu.Olympos yanartaş,Beydağları üzerinde jeolojik bir oluşum sonucu yüzyıllardır süren bir gaz sızıntısı.

Yanarateşi görmek isteyenler rahat yürüyüş kıyafetleri ve ayakkabıları ile mutlaka su bulundursunlar yanlarında.Dağda yanan bu ateşler yüzyıllar boyunca denizcilere denizfeneri görevi yapmışlar.Yine bu ateşin mitolojik bir öyküsüde var.İlk olimpiyat oyunları ateşinin de buradan alındığı söyleniyor.

Bu sucuklar Çıralı Olympos Yanartaş'ta bizim tarafımızdan pişirildi.Ablam,Antalyalı arkadaşlarından duymuş bu sucuk pişirebilme olayını.Biz biraz da tereddüt ederek te olsa sucukları yanımıza almayı ihmal etmedik.Görevliye sorduğumuzda''Elbette pişirebilirsiniz ateş var zaten ''dedi.

Yukarıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi oluşmuş çukurlara ateşle yaklaşınca hemen alev alıyor.

Yine yanarateşin hemen yanında tarihi kalıntılar var.Yukarıda ki resimde tapınak olduğu söylenen kalıntıların renkli süslemelerinden günümüze çok az kalmış bir bölümü.

Tapınağın uzaktan görünüşü
Olympos Antik kenti
Olympos antik kenti Çıralı'nın sahilinde.Yanarateşten indikten sonra antik kenti de görmek istedik.Görevliye ''Uzak mı? Gitmek zor mu?''diye sorduğumuzda tırmanacak bir yer olmadığını sahilden 500 mt. kadar yürüyeceğimizi söyleyince rahatladık ve yorgunluğumuzu unutarak yola koyulduk.Yukarıda ki fotoğraf Olympos antik kentinin kurulduğu sahil.Sahilin en önemli özelliklerinden biri Caretta carettaların yumurtlama sahillerinden biri oluşu.

Yukarıdaki kaya kapıdan geçince antik kentin ürperten havası başlıyor.Antik kentin içinden geçen dere burada denize dökülüyor ve çok hoş bir görüntü oluşturuyor.Tatlı su ve tuzlu su yanyana.Kaya kapının üzerindeki dağın içine oyulmuş gibi kent.Bizim kente varışımız akşamı bulduğundan hızlıca gezdik ve hava kararınca da biraz da o ürperten havasından etkilenerek koşarak çıktık dışarı.Ama tam gezemediğimiz için ve o gün gurupta olmayan kardeşim ve oğlum için 2 gün sonra bir daha geldik.

Kentin hemen girişinde lahitler karşıladı bizi.Hepsinin önünde uzun uzun tarihçeleri anlatılmış.

Kentin bulunması 90 lı yıllarda tamamlanmış ve doğal yapısı hiç bozulmamış.

Karanlık havası,sarmaşıklar, devrilmiş ağaçlar, akarsular, tahta köprüler ve lahitleri ile kendimizi İndiana Jones filmlerinde gibi hissettik doğrusu.Çıralı'nın binalarla bozulmamış havasını doğal yapısını çok beğendim.Tam tatil yapılacak yer diye düşündüm.Tek katlı bahçeli,hamaklı pansiyonları , sakin sessiz havası,şahane kumsalı vardı.

Perge antik kenti

Falezler,Düden Şelalesinin denize döküldüğü yer.

Düden Şelalesi

Manavgat şelalesi

Aspendos tiyatrosu
Antalya Kaleiçini,Side tiyatrosunu ve antik kalıntıları da gezdik ama oraları resimlememişim nedense.
Antalya dünyada olabilecek bir çok güzelliğin verildiği bir şehir ve bunun tadını da en iyi yabancı turistler çıkarıyor maalesef diye düşündük sonuç olarak.
Yemeklerle ilgili yazımı bir sonraki iletiye bırakıyorum.

sarımutfak-hande dedi ki...

bende gitmiştim buralara anılarım canlandı sayende resimler harika cnm

Adsız dedi ki...

antalyayı bir kez daha ne kadar çok sevdiğimi hatırlattığınız için çok teşekkür ederim.ziyaretiniz için çok teşekkür ederim.
sevgiler
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

İLKAY dedi ki...

gezdinm---gördünm---geldin---HOŞGELDİN CANIM...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

gitmiş kadar oldum sayende cnm..sucuk keyfinizde muhteşem..

sevgiler

dilek dedi ki...

çok beğendim.inşallah bir gün banada gidip görmek nasip olur..
ayrıca yorumun için teşekkürler..
durulezzetler

Adsız dedi ki...

selam.antalyada yaşayan biri olarak antalyayı begenmenize çok sevindim..gerçekten tatil için harika bir seçim yapmışsınız..yine bekleriz...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ne kadar güzel mekanlar ve fotoğraflar..
Bizimle paylaştığın için sağolasın:)

Saliha dedi ki...

OY OY OY OY ARKADASIM TEMMUZ AYINDA BIZDE OLYMPOSUN HEMEN YANINDAYDIK,KUMLUCADA:)OLYMPOSA GITME IMKANIMIZ OLMADI DEDIGIN GIBI HERYERINI GEZMEK IMKANSIZ..BUTUN SELALERI GEZDIK BIR KURSUNLU KALMISTI AMA ZAMANIMIZ YETMEDI...SAYENDE SIMDI BURADAN GORUYORUZ..BIZIMDE BU YILKI GEZIMIZ KULTUR GEZISI GIBI OLDU EE OGLUMUZDA BUYUDU ARTIK..INS..DEVAMI SENEYE ALLAH NASIP ETSIN..GERCEKTEN BURALARIN EN GUZEL YERLERINDE VICIK VICIK YABANCILAR DOLU ..BU GUZELLIKLERIN TADINI ONLAR CIKARIYOR VE YAVAS YAVAS TUKETIYOR..SONUCTA COK GUZEL BIR GEZI OLMUŞ OYACIM..HOSGELDINNNN SEVGILERIMLE

Damak Tadı dedi ki...

Ne kadar güzel yerlerde gezmişsiniz Oya'cığım..Fotoğraflar için teşekkürler..Bizlerde sayende gitmiş kadar olduk..))

Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Güzel gezmişsiniz valla maaşallah :)
Ben Antalya'da Kemer dışında bir yer bilmem.Bodrum aşığı olduğum için çok gitmedim açıkçası.
Ama 2005'te bir tatil köyünde kalırken Manavgat Şelalesine gittim tekne turuyla.Çok güzeldi :)
Fotoğraflara bakarken en cazip gelen o ateşin başında olmakta valla ne yalan söyleyeyim :P
sevgiler.

Unknown dedi ki...

hos geldin canim.
gecen yil tatilimi bende oralarda gecirmistim resimlere bakinca oralarda gibi hissettim:))
paylasim icin tesekkur.
selam ve sevgiler.

MUTFAKISTAN dedi ki...

iyi dileklerin icin cok tesekkurler
Antalyayi ve gezinizi oyle guzel anlatmissinizki sanki oralarda dolastim hatta sucugunuza bile ortak oldum ...sevgiler

Adsız dedi ki...

Beyaz bir gül gönderiyorum size
Yaprağında iman dalında sevgi
Kokusunda Muhammed var
Haneniz kalbiniz nurla dolsun
Kandiliniz mübarek olsun

Unknown dedi ki...

Bu gunun feyzi uzerinize,rahmeti gecmisinize,bereketi evinize,
nuru ahiretinize,sicakligi yuvaniza dolsun.
Berat kandiliniz kutlu olsun.

Aymen dedi ki...

Sene içinde kudsi bir çekirdek hükmünde olması itibariyle, kadir gecesi kudsiyetinde olan ve 50 senelik ibadet ömrünü kazandırabilen Berat Kandilinizi tebrik eder hayırlara vesile olmasını temenni ederim.

zehra dedi ki...

ama olmazkı hem ne guzel guzel gezmıssınız hemde canımızı sucuk ıstedıyorsunuz :)))))
________
mutlu saglıklı huzurlu bır hafta dılerım

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Hoşgeliniz:)) 2 senedir tatilimizi Çıralı'da geçiriyoruz. Sizin fotolarınıza bakınca içim gitti. İki gidişimizde de Yanartaş a çıktık: Sucuğumuzu pişirdik. Ama biz hep gece çıktık. Bir de oraya gece çıktığınızı düşünsenize:) Eylül de yine Çıralı ya gideceğiz inşallah! İyi ki gitmişsiniz!

muko dedi ki...

merhaba,fotoğrafları görünce gittiğim günler geldi aklıma,yıllar evvel gitmiştimm çok güzel yerlerdi ancak daha sonraları sürekli kemerde geçirdik tatilimizi ve kemerden nefret eder duruma geldim her yıl kemer ve onca güzel görülecek yerleri olmasına rağmen kemre bağlı klamk sıkıcı benim için..

yanartaşa çıktığımızda çok yorulduğumuz hatırlıyorum uzun bir yolu var

sevgilerrrrr

hoşgeldin canım:)
ne güzel bir gezi olmuş..
resimlere bayıldım..
o şelalenin resmi fevkaladeydi..
sık sık göndermeli bi yerlere böyle çok çok güzel resimler ve yazılar için:)yanlış anlaşılmasın kendimizi düşündüğümüzden değil sadece sadece güzel güzel dinlenmen için:))
çok çok öptüm canımcım..
güzel yazılarını tariflerini resimlerini merakla bekliyorum..

RUMEYSA dedi ki...

resimlereee bak yaa harika bayıldımm muhteşem hele ilk resimm süper yakalamışsınn
yeni tarifinle görüşmek üzereee

xXhEpS!KoL!KXx dedi ki...

cnm siten güzel olmus ama sana bisey sorucam resimlerin üstüne nasil yazi yaziyosun lütfen söyle çok sevinirim simdiden tesekkürler

Adsız dedi ki...

canım dönünce mail at olur mu bloga davet için yosunbuka@gmail.com
çok çok öptüm

Yaren dedi ki...

Ne kadar harika yerler,tam benlik.Bende tarih ,kültür ve tabiyati seven birisi olarak hayran kaldim.Böyle güzel bir gezinin üstüne sucuk keyfi harika olur.Afiyetler olsun canim.Cok cok güzel yerler.SEvgiyle kal.

yaban mersini dedi ki...

oya cnm..ben de nerelerndesin diye merak ediyordum..ne güzel gezmissiniz...slmlar.

Adsız dedi ki...

Nasıl kıskandım. Afiyet olsun sucuklar pek güzel görünüyor.