Ağustos 26, 2008

Antalya'da Yemek

Antalya Gezimizde yediğimiz en güzel yemekler ablamın mutfağından çıkanlardan sonra Sedir Restaurantta yediklerimizdi diyebilirim.Sedir Restaurant'ta Konya mutfağına ait yemekler vardı .Antalya'ya özgü yemekler neydi derseniz tahinli piyaz salatası ve tahinli fırın kabak tatlısı.Yukarıdaki etli ekmekler 1.5 m. uzunluğunda servis ediliyordu.Özel tahta tepside sıcak olarak masaya getiriliyor ve herkes istediği kadar keserek yiyebiliyor.Tulumpeynirli ve kıymalı olan çok beğenildi bizler tarafından.Fırın kebab ve arapaşı çorbası da nefisti.Ben bamya çorbası da tatmak istedim ama hafta sonları servis ediliyormuş sadece.Bol köpüklü soğuk ayran


Roka ve karışık salata




Arapaşı çorbası



Fırın kebab




Tahinli piyaz



KÖYÜM GÖZLEME


Antalya'da kış ve bahar aylarında daha çok tercih edilen gözleme ve köy kahvaltı mekanlarından biri ''Köyüm Gözleme''
Çakırlar yolu gözleme ve kahvaltı mekanlarıyla dolu


Yukarıda görüldüğü gibi nar ve portakal bahçelerinin içinde kurulmuş tahta sedirlerde sere serpe bir kahvaltı yapmak mümkün.


Biz gittiğimizde yaz olduğundan sedirlerin kenarlarındaki plastik koruma perdeleri kaldırılmıştı.Kışın bu perdeler kapatılıyormuş ve özel bir mangal üzerinde gelen çay mekanı ısıtıyormuş.Çok zevkli olduğundan bahsettiler.



''Köyüm Gözleme''nin sahibesi Selma Aktaş hanımefendi hoşsohbeti ve güleryüzü ile ağırladı bizleri.Gözlemeleri pişiren bir yardımcısı var.Yemek sonras istediğimiz tahinli katmeri de bizzat kendisi pişirdi.



Sahanda tereyağlı köy yumurtası,bahçe domatesi,salatalığı,tereyağ bal peynir gibi çeşitler mevcut.İsterseniz kendinizde yanınızda bir kaç çeşit kahvaltılık getirebiliyorsunuz.


Gözleme ve bazlama nefisti,mutlaka denemelisiniz.Bazlamaların içine tereyağ ve tulumpeynir koyarak yemenizi tavsiye ederim.


Eğer tahinli katmerde tadacaksanız midenizde biraz yer ayırmanız gerekiyor.Biz artan katmerleri evde ikindi çayı eşliğinde yedik ve hala nefasetini koruyordu.
Yolunuz düşerse uğrayın mutlaka
Adres:
Köyüm Gözleme
Bahtılı Köyü
Çakırlar Yolu Antalya
Tel:0242 4193049

14 yorum:

Adsız dedi ki...

O gözleme ve yumurta kahvaltı etmemiş beni bitirdi :)))

Pek güzel her bir fotoğraf fotoğrafın konuları :)

Sevgiler..

iremlemekanlar dedi ki...

Merhabalar süper tatil olmuş ben Antalya'yı zaten çok severim görünce o sofraları inanılmaz canım çekti :)) özellikle tahinli gözlemeniz, çok güzel yayınlamışsınız çok teşekkür ederim sevgilerle...

Adsız dedi ki...

sa.ne güzel anlatmışsınız gezmiş gibi oldum.sizin hamaratlıgınızı ve yemeklerinizi dinliyordum.hemşerim ve kızlarımın arkadaşı Gülsümden dügünde tanıştıracaktı malüm dügün yogunlugu olmadı kısmetse tanışırız benim blogum yok sizleri dolaşıyorum.Oyacıgım başarıların daim olsun bu vesile ile Ramazanınız mubarek olsun.a.e.o.

Unknown dedi ki...

Canım ne kadar güzel lezzetler ve yerler gezmişsin 1.5 metre uzunluğunda ki pideler enfes paylaşımın için telekkürler,öpüyorum...

SOFRAM dedi ki...

Canım harika bir Antalya gezisi olmuş,görüntüler de mamalar da çok güzel, hele de gözleme nefis görünüyor,sayenizde Antalya anılarımızı tazeledim,teşekkürler...
Sevgilerimle...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ben pideye bayıldım
ne uzun o öle:)
harika fotolar..


sevgiler cnm.

RUMEYSA dedi ki...

hmmm bütün hepsi harika hele o ayran ney öylee bayıldım tahinli katmere diyecek söz yokk..

neseersoy dedi ki...

selam,
ne güzel anlatmışsın sanki oralarda yemek yiyor gibi hissetim :-)
sevgilerimle
Neşe

made in funda dedi ki...

mmm nefis nefiisss...

NiNo dedi ki...

canim valla bakmaya doyamadim ne bunlar boleeeeeeeeeeeeee

Adsız dedi ki...

iyi geceler arkadaşım sevgiler

Adsız dedi ki...

selam hayırlıramazanlar gözlemeler nefıs görünüyor

pelin dedi ki...

harika bir tatil olmuş.etliekmek,fırın kebabı, bamya çorbası içmeye konyaya da beklerim. sevgiler

Adsız dedi ki...

yarın doğum günüm ve köyümdeyim güzel bir pazar kahvaltısı beni bekliyor Antalyamı ne güzel tanıtmışın:)ellerine sağlık